kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Tuesday, October 28, 2008

pergi ke cabutan bertuah yg x dpt tuah.. ;P

|
pas mr e p keje..aku pun ape lg..godek2 le mr lappy aku tuh
bukan godek ape punnn...godek2 n mekap sket2 jek..

pas siap tu dah dekat tghari..
turun dapur jap tlg mak aku masak nasi..

pastu naik atas kemas2 bilik, buang habuk2 n lipat2 kain baju sume..

siap je berkemas, mak aku ajak p pasar tani bukit gambir pas zohor
ade cabutan bertuah tuk pengunjung2 pasar tani katanye
b4 ni mak aku mmg dah ade anta daftar kad tuk cabutan bertuah tu..
manalah tahu kan kut2 ade rezeki murah..

eh, hadiah2 yg disediakan mmg menarik sgt2 la uolss..
byk penaja2 yg taja barang2 elektrik tuk tahun ni..
antara hadiah2 yg ditawarkan seperti;
peti sejuk yg besar tu-2 pintu lagi youuu..
tv bersaiz 29 inci
kipas angin berdiri
microwave
hand mixer
henfon
basikal
pakej pelancongan sekeluarga ke PD
ermm...ermmm..ape lg yekk
itu jelah yg dpt aku igt..yg lain2 hadiah aku terlupe lah pulak..
oh ya, hadiah2 hamper2 tu semestinya ade lah kan..
itu harusss ade...tp mmg byk lah hamper2 nye

sampai2 jek, mmg org dah ramai giler..
nk parking pun payah..


tunggu punye tunggu mintak2 lah nama mak aku naik..
siap aku bengong2 gelak terbahak2 ngan kak nora berangan2 mak aku amik hadiah..

"kak nora, nnt lau nama mak dipanggil, ko terus cepat2 jek tau angkat tangan..nnt aku follow jek dr belakang n amik gamba mak amik hadiah..."
"ha oke2..nnt aku pimpin mak ke depan n kau ikut dr belakang tau...hahahahaha"

pastu bile cabutan tuk tv 29" lak kak nora siap cakap

"ishh..nanti lau nama mak kena panggil, kita ke depan lah sekali, tukang angkat tv nye sbb nnt mana boleh mak nak angkat.."

nk lagi best, aku siap tambah

"nnt kalo dpt tv nih, kita letak kat ruang tamu depan lah..ganti tv yg kat situ tu..kecik beno..baru arr stended ngan tv bwh kat dapur tu..bawah 29", atas pun 29"..."

kehkehkeh..uols tengok lah betapa berangan nye aku ngan kak nora masa tu..tp sampai ke sudah..hampessss

penat berdiri, kitorg cari port nk duduk..
p belakang sekali dpt lah duduk..


oh ya, cabutan bertuah ni ade byk segmen tau uols..
sbb byk hadiah kan...
n dia mula wat cabutan start dr 2.30-4.30 ptg lebih kurang camtu

tp belum kul 4.30 pun kitorg dah ca alip but..
xtahan wehhh..lama nunggu..mata pun dah ngantuk tahap gaban nih
lg pun dah ujung2 nyer cabutan tu tinggal hadiah hamper2 jek
so kalo dpt nama mak aku dipanggil masa kitorg dah balik pun, xdelah ralat sgt..
alah setakat hamper jek kan...lain lah kalo tv 29" tu..
harusssss duduk tercongok2 menunggu ;P


kiranye ptg tu xdelah dpt tuah nye pun..
tp kitorg pegi pun sbb suke2 jek nk tgk gelagat2 org
di samping tu kalau mengena, itulah yg dinamakan rejeki ya pakkk...



mrs e

0 comments: