kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Saturday, December 13, 2008

lepas geram ari jumaat..

|
aku p keje mcm biasa jek semalam..
sehari suntuk aku kemas n susun dokumen2 aku masuk dlm fail..
byk gilossss uols...lebih setengah tahun punye dokumen tuh..
mmg aku sgt lah x rajin nk kemaskini semula, tp sbb kebelakangan ni aku susah nk cari dokumen2 aku, tu yg aku terpaksa merajinkan diri susun2 semua..

pas mr e solat jumaat, dia masuk n brtau ssuatu yg aku x duga..

"yang, kete kite kena geser.."
"hahhhh...ape bang..kete kite kene geser??!!!! sape yg buat??!!"
"tulah..abang pun xtau...td masa abang nk g sembahyang, abang naik kete sumip..pastu bile lalu kat kete kite, abang tgk dah ade kesan geseran tu...ni kak ana la ni yg wat..kan kete dia parking sebelah keta kite.."
"dia jumpe abang ke td?"
"x..abang yg g jumpe dia..pastu baru dia ckp yg dia tergeser keta kite.."
"dahtu, dia ckp apelg..? ade dia mintak maap x? ade dia ckp nk bayar x..?"
"tah..xde pun..pas abang tanye tu dia pun wat bodoooo jek.."
"dah tu, kenapa lak abang x suh dia bayar ke hapa.."



inilah 1 kelemahan mr e, dia mmg lembut ati sgt2 kat org..x pandai nk marah orang...x pandai nk melawan kalo org wat dia..susah gak org mcm ni kan..

aku lak mmg da panas jek hati bile dengar kete kena geser..
pastu org yg wat salah tu x mintak maap pulak n boleh lak wat muka toya mcm xde wat salah ape2..
aku mmg x puas ati betul..

last2 aku beri kata 2 kat mr e..
kalo dia x setelkan sendiri mintak gantirugi kat kak ana tu, biar aku yg g jumpe sendiri..
ataupun, aku sendiri yg ckp kat suami kak ana tu..
gerammm beb!

pastu mr e pun g jumpe kak ana..tanye mcamana dia nk setelkan hal tu..
boleh x dia boleh wat dek je masa mr e ckp tu..
mr e siap ckp yg aku da ngamuk2 dah ni kete jd mcm tu..
hangin jek aku..

mr e da jumpe pun dia bolayan ajek..
aku dah xleh tahan lg..

aku p tempat duduk dia..xde..
cari dia kat toilet..xde..
kat kantin..xde..
cari punye cari last2 jumpe gak..

tp boleh x, masa aku panggil2 tu dia boleh wat derrrrkkkk aje..
sakit tol lah ati aku..

"kak ana, mcmana nk setel kete kite ni.."
"hah shima, kak ana sorriiiii sgt...kak ana x perasann..." - puiiii dan2 tu ko baru nk mintak maap n ckp ko x perasan..kalo dah reverse geser kete org tu, mesti lah ko rasa berat jek nk reverse..xkan tu pun x perasan..?
"abis tu, nk wat camana dah ni.."
"oohh...shima nk wat balik eh bumper tuuu.."
"ehh...mestilah..mestilah nk wat balik.."
"ha tulah... kak ana nk kena britau abang lan dulu ni.."
"eh, kak ana belum brtau abg lan lg ke? nape x brtau lg?" - abg lan ni suami dia, 1 tempat keje gak..
"ha a, kak ana lum brtau lg..abg lan kan keje malam..ni dia tgh tido..xpelah shima, nnt kak ana brtau abang lan..biar dia bincang ngan e nk wat macamana n nk wat katne..sbb kak ana pun xtau sgt pasal kete2 ni..td pun kak ana dah ckp gak ngan e..suh dia kontek abg lan jek ape2 hal nnt.."-huh, nmpk sgt membohong nye..siap putar belit lg..padahal aku tanye mr e, dia wat bolayan jek masa mr e tanye tu..pastu boleh lak dia ckp da brtau kat mr e..

mmg aku bengang jdnye semalam..
sangat2 bengang..
sbb nye, aku mmg x suka ade org usik brg2 @ harte benda aku..
mmg x suka sgt2...!!!!

pastu yg lagi aku x suke, dah wat salah tp xtau malu..xtau nk mintak maap sume..
cam org betul2 xde adab langsung..!!!

kalo harap muka yg x seberapa, budi bahasa lgsg xde nk wat pe...btul x..


p/s : ari jumaat adelah ahri melepaskan geram..GGGggggrrrr...




mrs e

1 comments:

Anonymous said...

Pompuan tu memang CIPAN....
muka cantik perangai mcm SETAN