kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Friday, December 12, 2008

yg ini baru kawww...

|
semalam lunch hour, xtau nk p mkn katner..
last2 ckp ngan mr e ajak p makan kat bus stn tangkak je..
mr e ok sajorkk..

senyum pun ala2 jek..sbb perut yg sudah kelaparan..haha


mula2 igt xmo makan..igt kan nk oder otak2 je, makan otak je
ala2 diet konon nyerr..
sekali bile tibe kat kedai tu, adussss..x tahan tgk asam pedas nyer..
terus jek ubah fikiran, dan2 tu gak nk makan nasik..hehehe

terliur jek tgk asam pedas ikan parang nye..tu yg aku mkn lak tu, terpaksa ku kuburkan niat tuk men 'diet'..esok2 pun boleh diet apeee...btol x..
aku amik asam pedas ikan parang, sayur kacang+udang, telur asin separuh n sambal belacan sket..

tgh aku sibuk amik lauk pauk letak dlm pinggan aku tu..jumpa lak membe 1 tempat keje, si siti n sari yg nk makan kat situ gak..
dia pun makan asam pedas gak, asam pedas ikan pari..siap letak kat pinggan asing lagi..

tuk pengetahuan korang, kalo korg ade ke bus stn tangkak, kedai makan yg hujung sekali tu mmg terkenal dgn menu asam pedas nyer..
ade asam pedas ikan parang, kembung, pari n mcm2 lg lah
siap dengan periuk2 nye sekali diorg letak atas meja kauuu..
kira kita amik lah sendiri lauk2 tu..

aku seperti biasa, mengoder milo-o-ais kaw tabur..
hurmmmmm...nikmat.. kat sini punye milo-o-ais kaw mmg betul2 kawwww..x mcm yg ari tu yg wat aku hottt jek tu..
kat sini sedappppp je aku rasa..

milo-o-ais kawww...

siap ade milo tabur lagik..sukeeee ;)


errr...tp kenapa dah ujung2 tu aku ade rasa cam minum air bali lak ek..?huhu~

rasa2 bali pun, abis gak aku sedut..hehe


masa nk bayar lak, ade 1 cite di sebaliknye..
mr e panggil lah budak pelayan tu suh kirakan..
budak pompuan yg dtg ni pun dgn penuh khusyuk tekan2 kalkulator n mengira2..

tup2 budak tu ckp rm 24..
'eh, xkan lah sampai 24? makan berdua jek...' - aku ckp dlm ati lah tu kan..
ermm, mungkin aku salh dengar kut..

pastu mr e pun kuarkan lah rm 10..
budak tu tunggu lagi...
aku pun diam jelah..mungkin rm 12 @ rm 14 jek harganye..

mr e hulur lg rm 1o..
masih x cukup lagi..budak tu still tunggu lagi..
aku pun pandang le muka budak tu ngan muka heran..
last2 budak tu ckp lg sekali..

"24 ringgit bang..."

BIAR BETULLL budak ni..
aku pun ckp..

"24 ringgit..? ko biar betul dik..xkan lah makan 2 orang jek sampai 24 ringgit..selalu paling mahal pun makan kat sini cuma 10 ringgit jek.."

"betul lah kak saya kira..kalo akak x caya, saya kira sekali lg.."

"hah, kiralah.."

pastu budak tu pun kira2 lah..sekali sumenye cume 8 inggit jek..x ke jauh sgt beza nye tu.. 24 inggit ngan 8 inggit..16 ringgit wooo bezanye..
budak ni nk cekik darah aku ke ape...

budak tu dah termalu2..
sengih2 mintak maap kat aku..
byk2 kali lak tu..

yg aku peliknye, dia pun xkan le x pelik sendiri
yela, dia kira2 tu xkan le aku mkn 2 org smpai kena 24 ringgit..
ni boleh lak dgn konfiden nye ckp mmg kena rm 24..

huh, fedap betul aku..
sib baik la budak tu mintak maap byk2 kat aku..
sejuk sket ati aku ni..
aku kan mmg cpt sejuk..
;P



mrs e

1 comments:

DYLA said...

naja,
dyla slalu buat sendrik milo mcm tu kat umah. mmg sedap giler.. tak sangka lak ada jual kat kedai gaya gitu..

naja tudung dlm gmbr cantek banget!