kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Thursday, January 1, 2009

aku ke yg rajin tuuu...cam pelik kat diri sendiri plak..

|
korang pelik?
aku lagi laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa pelik...

tah camne tah, boleh lak mlm td aku boleh ter 'rajin' iron baju punyelah banyak..
sampai naik lenguh kaki aku..rasa mcm nk pitam pun ade tau...hehehe..ok, tu tipu jek nk pitam tu..
saje jek aku wat ayat lebih2 supaya korang kesian kat aku..hik hik hik..

baju yg aku pakai ari ni..-women in black-
baju aku tuk ari esok..
baju melayu mr e nk pakai kenduri mlm nnt (aku punye baju malas nk iron dah, pakai jek tanpe ber iron, malam2 bukan ade org nmpak iron ke x iron..kan kan kan -nk sedapkan ati-)
uniform keje mr e
dua pasang suar slack mr e

aku bukan saje2 sebenarnye nk iron baju byk2 ni..tuk pengetahuan korang, aku mmg x bape suka kalo iron baju banyak2 dlm 1 masa..sbb nye, aku x suke berdiri lama2 masa iron baju tu, sbb aku mmg x pandai iron baju sambil duduk..cam kekok lak aku rasa..

tp disebabkan aku nk balik segamat n ari jumaat aku terus jek g keje dr sana, tu yg nk kena iron baju siap2 tu..banyak gak aku iron, 1 pasang baju aku+tudung tuk aku pakai ari ni, 1 pasang baju aku+tudung tuk aku pakai esok, 1 pasang baju melayu mr e tuk pakai masa kenduri, 2 pasang suar slack mr e n 1 helai uniform keje mr e..tu pun aku dah skip baju aku tuk pakai masa kenduri aku x iron sbb aku dah malas+kaki dah sakit n lenguh..

aku dah bajet2, sampai2 segamat nnt terus nk mandi n siap ke kenduri..dah xde masa aku baru nk iron2 baju g kenduri tu..pastu balik dr kenduri tu tentu2 dah malam+dah penat, tentu aku dah malas nk iron baju malam tu tuk pakai g keje esoknye..sbb tulah aku da siap iron sume awal2..senang cite..

tp bile fikir2, senang gak kalo aku wat camni selalu..maksud aku, siap2 iron baju yg nk dipakai g keje utk seminggu..sbb aku mmg x penah wat sebelum ni..

ermm...korang lak mcmana? korang biasa iron seminggu sekali ke iron tiap2 ari?


mrs e

5 comments:

DYLA said...

biar btul tahap kerajinan naja ni?
dyla hari2 ler gosok baju. sbb tak suka gosok skali byk2.... penat!

sz said...

wahhh..rajin bangat!

eiza said...

huhuhu....
pg2 nk g keje bru kte sebok nk mng'iron' klu karen xde.... aiyo... ponteng kje lorrr...

maswani said...

salam..

rajin ye..

yan said...

Yan iron 1 minggu sekali...tapi tengok jenis kain... Kalau kain tu ala-ala kedut 1000, Yan antor dobi lor.. Baju Mr. Hubby semua antor dobi... Yan tersangat la RAJIN