kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Wednesday, January 7, 2009

'menimbang' sudah...

|
hahahahah...korang tau x ape makne 'menimbang' tuh..?
ala...uolsss..ini diibaratkan kalo org2 noreh getah..pastu dah kutip getah, kan getah tu hantar p timbang..
pas timbang, dapat ape?!! yeeeee....betulll...dapat duit..so 'menimbang' kat sini tu kira hari dapat duit lah..
x paham lagi?!! meh sini aku terangkan terang2..

hari 'menimbang' = hari gaji..

semalam adelah hari gaji tempat keje aku..kalo ikut agreement syarikat, dia akan masuk gaji sebelum atau pada 7hb setiap bulan n selalunya mmg 7hb le aku gaji..


tp 2-3 bulan kebelakangan ni, gaji aku masuk 6hb..
baguihhhhhh dokk adaaaa nooo...

tp kalau dah nama hari gaji, mcm xde maknenye jugak..
ape taknye, kejap jek rasa 'kaya' nyer tuh..pastu dah terus bayar hutang2 sume..
ooohhhh...hidup zaman sekarang ni kalo xde berhutang alamat x memakai le jawab nye..
contoh paling besar sekali cam keta tu le..tu belum nk kira minyak ketanye lg..mmg mcm2!!
pastu kena lak time ni keta nk kena servis


terbang berduyun2 le RM jawabnye..

ermmm...bape ari lg ek nak gaji lg..
aduhhh..lamanye nk tunggu bulan depan..


p/s : yeayyy...this weekend nk p jalan2 celebrate our birthday together..yippiii!!!



mrs e

2 comments:

DYLA said...

naja,
pos sket kat dyla ni leh ? hehehe :P

sz said...

kikiki..
igtkan menimbang berat badan...
:p