kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Monday, February 16, 2009

aku risau..

|
hati aku sgt2 x tenang sekarang ni..
aku risaukan kesihatan mak aku yg kdg2 x berapa sihat kebelakangan ni..

semalam pun dia terasa x sihat..
sampaikan merah mukanye & badan nye lemah kerana itu..

lepas dibawa ke klinik untuk check-up semua
doktor sahkan bahawa mak aku di awal2 permulaan satu penyakit..

aku rasa mcm x mahu percaya jek ape yg doktor ckpkan tu..
bukan menidakkan kecekapan & kepakarannye,
tp aku x percaya bahawa mak aku yg mengamalkan gaya hidup sihat selama ni boleh dijangkiti penyakit..

mak aku mmg seorang yg aktif..
dia mmg seorang yg x boleh duduk diam.. ade2 sahaja yg dilakukannya..

kalau x menyapu sampah, pasti dia menajak rumput2 kecil sekeliling rumah..
aktiviti2 yg dilakukannya mmg sentiasa akan mengeluarkan peluh!!

walaupun baru peringkat awal penyakitnye itu,
aku harap penyakit itu akan hilang dan lenyap dari dirinya..

aku x dpt terima hakikat mak aku yg sihat tu ade penyakit..
sekarang ni aku wat keje pun dgn hati yg rusuh..
asyik terkenang2 kan dia yg sorang jek kat umah tu..

:((

p/s : aku berdoa banyak2 ke hadrat Ilahi supaya lenyapkan penyakitnya itu & semuanya dpt kembali seperti sedia kala sebagaimana sebelum ini..aminnn...


mrs e

4 comments:

DYLA said...

sakit aper tu naja?

Faizah_Haris said...

siannnnya....
saya doakan mak naja cepat sembuhhh...AMIN...

aFkaR'z said...

harap2 penyakit mak naja tu boleh sembuh dengan cepat...

RaFFLeSiA MeRaH said...

kita doa same2 tuhan sentiasa pelihara dan diberi kesihatan yg baik pada ibubapa kita yerr naja, jgn fikirkan sgt yerrr....nanti stress pulak....