kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Friday, February 13, 2009

sayu... :(

|
td petang, aku sampai umah, pintu tertutup jek..
besanye mak aku akan tgk tv n bukak pintu dapur..

aku assume mak aku g pasar malam ngan fifi..
sbb keta fifi aku tgk pun xde..

pas beri salam, rupe2 nye mak aku ade..
sorang2 tgk tv...slow jek volume tv tu..

mak aku ckp, wawa kem salam kat aku n mr e
wawa baru tpon mak aku kejap td...

tp aku perasan, dlm mak aku ckp2 ngan aku tu, mata n hidung dia ade kesan merah cam baru pas nangis..
aku da x sedap ati..nape mak aku sedih ni..

aku mmg x boleh sungguh tgk mak aku nangis atau sedih2 ni..
aku pun ikut sedih n nak nangis sama..

aku pun tanye le mak aku..

aku : mak...nape mak ni...nape cam sedih2 jek ni..
mak : kaki mak sakittttt.....(sambil teresak semula..hiba..)

alahaiiii...luluh betul hati aku tgk mak aku mcm ni..

aku : mak da mkn ubat lum...mak jgn le sedih2 mcm ni...mak sedih nnt ima pun sedih...


tp aku tau...jauh di sudut hati mak aku, tentu ade hal yg lain..
bukan pasal kaki nye yg sakit tu...ye, aku kenal mak aku...mak aku seorang yg tabah...dia x akan mengeluh sikitpun kalau dia ditimpa sakit..

aku dah start susah hati...ape yg membuatkan mak aku nangis ni...ape yg mengusik hati & perasaannye..

last2..aku sms wawa..adekah perbualan nye td ngan mak aku ade topik yg boleh menjurus kepada kesedihan..

"kak nora, td ko tpon mak eh?"

"a ah, nape? mak nangis lg ke?"

pastu aku balas sms wawa, suh dia tpon aku jap..

sekejapan tu, wawa terus tipon...rupe2 nye yg watkan mak aku sedih sbb dia da xde tempat mengadu...alahai...sedihnye hati aku..mak aku ckp dia sunyi...xde teman mcm masa arwah abah aku masih ade..ni dia sakit2 kaki, xde org tempat dia berkongsi rasa..sedih betul aku...betapa dia memendam dan menanggung rasa seorang diri selama ini..

aku faham...kalau aku ade kat tempatnye pun, aku akan merasa keadaan yg dia rasa..
kesunyian..

bayangkanlah selama ini kita berdua, ada tempat berbincang, ade teman bicara, ade teman bergurau senda, ade teman pendengar setia, ade tempat tuk mengadu domba..tp segalanya kini berubah..

semua kena tanggung keseorangan...ditambah lagi dengan anak2 yg jauh dan bekerja..
hanya ade sedikit masa saja dpt diluangkan untuknya..

ohh emak...ketahuilah, selagi ada kudrat & daya, x akan aku sia2 kan masa yg ada untuk kita bersama..
insyaAllah..akan ima lakukan yg terbaik untuk emak..

sayang emak sangattttttttttttttttttttttttttttttttttttt2.......
menggebu2 di dalam hati...

:'-(


p/s : aku mmg agak sensitif dan akan terusik perasaan bila menyentuh bab2 emak @ org2 tua ni..


***mak aku kdg2 sakit kakinye selepas kena demam chikungunya dulu..


mrs e

3 comments:

ija said...

sebak rasa... :(

e said...

penyayu

aFkaR'z said...

yerr untungnya naja dapat duduk dengan mak... at least dpt luangkan masa dengan dia... dapat jaga dia kalo dia sakit...