kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Tuesday, February 24, 2009

syukur ke hadrat Ilahi..

|
uolsss...ingat lagi x entry yg ini

alhamdulillahhhh..ari ahad ari tu masa mak aku p check kat dokter, keputusannye melegakan hati kami semua..

aku x dapat nk anta mak p klinik sbb giliran balik umah mentua minggu tu..so abang zaki aku la yg hantar mak aku g klinik..

senyummmmmmmmmmmm jek aku bile dengar berita tu..alah, kira macam org yg tengah jatuh cinta lah macam tu...dok sengih2 jek sorang, tp betul2 tau korang, terasa LEGAAAA betol hati nih ;P

x dapat aku bayangkan, selagi lum dapat tau keputusan pemeriksaan kesihatan tu, rasa hati x tenteram..berdebar2 jek rasa hati, rasa nk terkucil pun ade, badan kat segamat, tp hati dah duk lari2 balik p umah aku :D

pas da balik dari pasar dalam kul 11 tu aku tpon kak cha,

mule2 abang zaki yg angkat..

"ermm...abang, da bawak mak g klinik?"
"dah..td pg.."
"hah, mcamana keputusannye? ok ke x?"

dan2 tu abang zaki ckp slow jek, cam sayu n sedih :(

"ma, ko balik sini bile?" ~ aku mula x sedap ati, sbb mmg dia tau aku balik umah ptg isnin pas balik keje
"esoklah..pas keje.." ~ aku jawab gak wpun kepala dah fikir macam2
"hrmmm...susahlah...abang pun xtau nk cakap macamana..ko ckp lah ngan kak uda, biar dia explain cemana" ~ uwaaaaaa...ape dah jadi nih..ape keputusan sebenar nye nih..

hati aku dah gedebak gedebuk, gedebak gedebuk

"helo ma, td da bawak mak g klinik...."
"hah, ape keputusannye?" ~ aku potong cakap kak cha dengan perasaan x sabar2
"dokter kata....keputusan pemeriksaan emak kannnn.........................................." ~ dia sengaje jek benti kat situ
"ha, camne?"
"dokte kata kan....MAK OK!!!!"

"alhamdulillaaahhhhhh....alhamdulillahhhhhhhhhhh...menjerit2 aku dalam keta masa tu..gembira lah sangat sebenarnye
"kak, g cubit abang tu...cubittttttttttttttt diaaaaa....gerammmmmmmmmmnyer sbb main2 kan shima.."

cisss...berani betul abang zaki mempermain2 kan perasaan aku..xpe, xpe...ade lori ade bas, ade hari boleh balas..haha ;)
jaga2 en zaki ye..

mak aku pun bile dapat tau keputusan tu, senyummmmmmmmmmmmmm ajer, yelah, LEGA betol hati ni kan..mana taknye, cube kita dikatakan ade penyakit, makan x lalu, tidur x lena asyik teringat2 jek kannnn...
asyik jela dok terpikir2..

tp wpun mcm tu, sekarang mak aku kena kawal sket pemakanan..xleh makan benda2 yg berminyak, terlalu manis & terlalu masin pun xleh..sbb, bulan depan ni ade appointment ngan dokter lagi, kali ni nk check overall, dari tahap kolestrol dalam badan, tekanan darah n sume2 lah..

ape2 pun, aku harap semuanya ok..

"aku berdoa kepadaMU YA ALLAH, semoga dijauhkan seluruh ahli keluargaku dari sebarang penyakit ..Aminnnn"



mrs e

1 comments:

DYLA said...

alhamdulilah mak naja tak apa2..