kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Monday, March 30, 2009

60 minit bersamaan 3600 saat bergelap..

|
camne kempen 'Earth Hour' kat tempat korang?
ramai yang menyokong ke tidak?

kat kampung aku, aku x pasti le pulak..
sbb masa kempen tu berlangsung, aku xde kat rumah..
sedang dalam perjalanan g umah makcik aku kat BP nk tgk akad nikah sepupu aku yg kahwin tu..

betul² lepas maghrib je kitorg dah bertolak dari rumah..
kitorang mmg padam jek lampu.. =)
tp x semua lah, ade la 1-2 yg terpasang, sbb takut lak nk tinggal kan umah tu kosong dengan bergelap..
kang tak pasal² ade yg tolong masuk 'kemaskan' umah..hehe

masa betul² on time kempen tu berlangsung, kul 8.30 tu aku dah kat area Parit Jawa, Muar
tp mmg teruja betul tgk org kawasan situ, mmg betul² diorang menyahut seruan kempen tu..



tepat kul 8.30, semua lampu² dekat kawasan tu ditutup..
lampu² rumah, lampu² kedai, lampu² jalan...even traffic light pun diorang tutup..!!!



kedai² makan sume pakat² pakai lilin...amik mood candle light dinner..
stesen² minyak pun tutup lampu..mmg bergelap habisssss lah..x nmpak pun satu cahaya kat kiri kanan jalan..
yg ade cume cahaya dari lampu kereta ajerr..



tp sepanjang jalan tu, kat situ jelah yang aku nmpk ikut kempen tu
yang lain nan ado...makin yg ade rumah terang benderang lagi adelah..

lgpun diorang tak suke duduk dalam gelap time nk tgk AF kut..hiksssss



mrs e

4 comments:

mama | sarah | syimir said...

ihikss kitorg pon menyahut seruan kempen tutup lampu tu. tepat kol 8:30pm tutup lampu tp tak semualah..ngan beranak kecik nih pasang juga la 1-2 lampu. yg ptg kat carporch tutup, pastu tutup langsir kalo dr luar mmg nmpk gelap jugak le..hehehe

To Visit My said...

i like your blog......

DYLA said...

naja,
kami tutup lampu jer. yg lain on mcm biasa. jiran2 pun tutup! cayalah!

Erda said...

x dpt nak follow kempen tutup lampu. kebetulan balik kg umah bakal MIL. hehehehe...