kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Wednesday, March 25, 2009

tbe² kecoh pepagi..

|
pagi² td sebelum aku bangun tido, fifi dah ketuk² pintu bilik suh alihkan keta..

keta dia nk keluar, keta aku lak belakang keta dia..
so aku dah block sama itu myvi putih lahhh..

 
camni ar beh kurang myvi fifi..cume dia punye kaler putih
aku x sempat nk snap td sbb da rushing nk g keje


aku yg mmg malas nau bangun, asik nk melekat ngan katil & bantal jek, kejut la mr e suh dia alih keta
dia pun bangun sambil aku layan tido lg..
tp bukan tido betul² uols..alahhh kira liat² nk bangun nk golek² atas katil lg gituuu..

pastu, tbe² mr e masuk balik dlm bilik n amik wallet dia..
aku pun peliklah kan?

dengan belum solat n mandi lg, dia dah nk ke mana lak nih..
xkan nk anta mak aku g pasar kut pagi² jubuk nih..
selalunye kalo anta mak aku g pasar pun, dia dah siap dress up sume..


"yang, keta adik x leh start...abang nk kena anta dia sampai panchor la ni..dia tumpang kawan dia kat situ.."


aku yg ngantuk² nih, terus segar bugar bile mr e ckp mcm tu..
terusss jek bangun g luar umahhhh..menonongggg aje...haahahahaha

pastu aku try le tgk, mana la tau kut² gear dia tu terlupa lak nk letak kat 'P'..
keta auto kalo gear x letak kat 'P' kan xleh start..

tgk² ok lak..
tp bile start, dia mcm xleh terbakar pemicu nye tu..
bunyi pun ehekkk..pastu terus senyap..

bile fikir², xkanlah sebab bateri kong kut..
bateri keta aku tahan sampai 3tahun lebih..ari tu baru tukar..
ni keta dia yg pakai x sampai setahun xkan dah nk kena tukar bateri?

dah x boleh nk tunggu lg, sbb takut sampai sekolah lambat..dah le ade exam lak arini..fifi mintak tolong mr e anta sampai simpang keluar kg aku..
sib baik dia dpt contact akak kg jiran yg sama² ngajar satu sekolah..
tu yg dia tumpang akak tu

bile dah siap pakai baju keje semua, mr e panggil mekanik dlm kg aku
suh tgk²kan ape yg x kena..

rupe²nye betul sangkaan mr e..BATERI KONGGG!!!

huishh..matik la ko dik..nk kena tukar bateri..
terbang lah RM ko berkeping²..muehehehehe..

ari tu wit aku terbang, ni wit ko lak..tp utang jangan wat² lupe aaaa..


 p/s : aduhhh...pagi² lagi sudah gawat ini...hikkksss



mrs e

2 comments:

aFkaR'z said...

aikk keter baru takkan bateri dah kong... ni kena complain kat perodua niii

ArELeEz said...

bawak keta mmg besh, tp bile masuk bab maintenance.. huk allohh haiii.. ha3..