kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Saturday, March 7, 2009

tiada kena mengena...

|
salamm...!!

haiii semuaaaaaaaaaaaaaa....i'm backkk...aku dah ok.

tentu ramai yg tertanye2 kenapa la dgn entry aku sebelum ni?

entri sebelum ni, xde kena mengena dgn mr e..

korang jangan fikir yg bukan2 lak aku berkonfrantasi ke ape..
bukan!

tp aku tgh sedih ttg 1 perkara..

ttg soal rezeki yg bukan dalam ketentuan kita..
kita hanya boleh merancang, tp Tuhan jua yg menentukan..

aku akan berasa sedih mcm ni tiap2 bulan bila aku period..
sebab, setiap kali itulah aku mengharapkan kehadiran seorang cahayamata buat kami berdua..

setiap kali due period akan tiba, setiap kali itulah aku berdoa supaya ianya tidak muncul..

dan,

bile 'ia' muncul..aku akan rasa sedihhh sgt2..

sbb,

kdg2, kite rasa waktu inilah masa yg paling sesuai untuk menerima kehadiran 'org baru'... (sbenarnye bukan masa ni je, mmg dari pas kahwin aku dah bersedia dari dulu)

still mengharap dan berdoa, berdoa, berdoa, berdoa kepada Allah supaya impian aku bergelar ibu dimakbulkan..

lebih sedih bile tgk ramai kawan2 yg da start peknen..

xpelah, mmg belum rezeki aku agaknye..sbb skrg aku dah ok..
aku betul2 down masa 1st day period jek..

lgpun aku selalu teringat tentang kisah ini;

ade seorang yg teramat mendambakan sekuntum bunga ros dan dia berdoa setiap hari supaya Allah memakbulkan permintaanNya,

tetapi Allah memberikannya sepohon kaktus..

puas dia merintih dan mengenangkan kekhilafannya mengapa Allah tidak memperkenankan permintaannya,
apekah kekurangan di dalam amal sehariannya..
pokok kaktus itu dibiarkan sepi..dan dia pun terlupa akan perihal itu

masa pun berlalu...

setelah sekian lama, tiba2 baru dia tersedar pokok kaktus itu tumbuh membesar dan ape yang mengejutkannya, kaktus itu mengeluarkan bunga!!!

malah,

bunga itu lebih cantik daripada bunga ros yang diimpikannya selama ini..

(camtulah beh kurang citenye..ingat2 lupe)

begitulah jugak dgn kehidupan seharian kita..

kadang2 kite impikan sesuatu itu dan kita rasa itulah yg terbaik wat kite..

padahal Allah lebih tahu sesuatu yang lebih baik untuk kita..


p/s : bermuhasabah diri


mrs e

3 comments:

ija said...

ekceli saya dah agak naja punya prob..hmm..insyaallah..ada lah tu nanti..kita doa sama2 ye..

mama | sarah | syimir said...

first time dengar citer bunga ros tu...
apapon kita amik iktibarnya kan..

aFkaR'z said...

hanya mampu tersenyum..... muhasabah diri.. yeaaah!