kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Friday, April 24, 2009

basah kuyup..

|
dari petang kelmarin lagi mak aku dah beritau mr e.. sambungan paip air dekat meter umah aku tu mcm renggang dan kuar air..


takut bocor ke kan..mak aku suh tolong tengok n betulkan
tp memandangkan ari rabu tu kitorg balik pun dah dekat² maghrib, so postpone betulkan ari semalam lah..

so, pagi semalam lg mr e dah pesan awal² kat aku

"yang, petang nanti kite balik awal tau..abang nk betulkan paip depan tu..kang kalo tak, tak sempat.."
"hmmmm...okeyyy.."

untuk menjayakan misi mr e tu, kitorg pun balik awal lah semalam..tp xdelah on time 5.40 tu aku dah balik..bih kurang 5.45-6.00 gitu baru kuar kilang..

dalam keta on the way nk balik tu..mr e ingatkan aku sekali lagi..bersemangat waja betol lah..ahahaha

"balik nnt, abg nk betulkan paip tu..ayang tolong abang tau.."
"erkkk..ayang kena tolong ke bang.."
"yelah yang..kan susah tu abang nk kunci ketatkan semula nnt kalo wat sorang².."
"ermmmmm... tak nak lah..ayang tak yah tolong boleh tak bang?"
"kalo abang x betulkan nnt, kan susah nk mandi..air kecik aje..kang esok kite nk mandi wajib lagi.." ~ cissss...ke situ pulak dia..tau lah mlm td malam jumaat cik abangggggg..upss 18sx pulak ;p

hikssss..padahal dlm hati mmg taknak tolong pun..fikiran dah menerawang camne aku nk mengelat nnt..hihihi

sampai² jek umah, aku dah start ngadu² panas & rimas kat mr e
cakap kat dia aku nk mandi..dah tak tahan.. (padahal nk mengelat lah tu)

aku bukan ape uolsss..aku malas nk basah²..sbb bila betulkan paip tu, sure basah punye nnt

aku pun dengan pantasnye terus ke bilik air..mr e plak kuar betulkan paip

bile aku bukak pili paip jek..

tap

tap

cissss...camne lak aku boleh lupe mr e tgh betulkan paip tu
mesti lah air x kuar..

air x kuar, macamane aku nk mandi...huhu~

nak tak nak, aku kuar semula dari bilik air n g tolong mr e kat depan
supaya cepat² aku dapat mandi


tp sebelum tu, aku dah mandi le kat luar tu ngan mr e
ape tak nye, habis BASAH KUYUP kitorg nih mengerjakan paip tu
ingat senang ke nk wat benda tu, susahhhhhhhh weyh
kalo tersenget sket jek masa nk kunci semula paip tu, mmg menyembur kuar semula la air
seb baik yg kitorg betulkan tu pun b4 meter air..kalo lepas meter air, harus bil air tinggi bulan nih



bukti kami yg basah kuyup..aku xleh tunjuk gamba sume..kena cover² sket..hehe

dah ok, dah xde kebocoran lagi, cepat² aku masuk umah n mandi

ahhhhh...sorgaaaaaaaa rasa dapat sejukkan badan
;p



mrs e

3 comments:

mama | sarah | syimir said...

hahaha..
terpkasalah mandi sebelum waktunya...kuikui

isya said...

terpaksala mnolong ye mrs e, tk bole nak mngelat...hihi

NoRT said...

bagus la taktik yg mr e guna tuh..reason yg mmg tepat la...mcmna nak mandi wajib...huahuahuahua