kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Saturday, May 30, 2009

bila agaknyer?

|
perasaan aku agak tak menetu la saat neh.. rasa mcm sedikit sayu+sedih laa.. mungkin disebabkan fikiran aku yg terlalu memikirkan hal ini..

 
  
  
  
*semua gambar adalah dari Google*

aku pasti, sangat² pasti.. semua orang yang sudah berkahwin, pasti inginkan kehadiran cahayamata buat penyeri rumahtangga mereka. lebih² lagi yg sudah berkahwin lebih setahun mcm aku ni. mmg banyak soalan² yang mengguris perasaan yg kadang susah aku nk tepis walaupun ade yang berjaya aku tepis ke kiri kanan. dalam hati aku ni, Allah aje yg tahu. walaupun muka senyum, tp dalam hati tak siapa yang tahu, kan?

siapa yang tak impikan cahayamata yang comel² mcm dalam gambar tu. cuma, belum rezeki aku. aku x boleh nk berbuat ape², hanya berusaha & bertawakkal sahaja. berusaha segigih manapun, tapi jika Allah belum mengizinkan aku memperoleh zuriat, mmg tak akan ade rezeki aku.

sedih. gundah gulana. rakan² lain sibuk mempertontonkan anak masing². anak sape lebih comel. anak sape lebih gebu. anak sape lebih cerdik. kadang² aku rasa terpinggir. itu belum lagi yang mengandung masing² berbangga dengan perut mereka yang memboyot.

serius. aku mmg sangat iri hati dengan mereka. mudah benar rezeki mereka untuk dapat zuriat. tapi aku tak tahu ape pulak dugaan lain yang datang pada mereka. mungkin dugaan lebih besar dari dugaan aku, siapa tahu?

tak tahu kenapa aku emosi tentang perkara ini hari ini. mungkin sebab mmg aku tertunggu² berita baik setiap bulan. tapi ianya belum berpihak kepada aku (air mata aku bergenang ketika menaip ayat ini)

tak begitu bersemangat hari ni. nk pergi kenduri kahwen ex-schoolmate aku pun aku cancell.
:'-(


mrs e

12 comments:

¥ α Ŋ α Đ z µ £ said...

sabar lah naja..semua tu ketentuan Allah..jgn berenti berusaha ok..dalam hati ingat ada nanti..cuma tak tau bila..bila kita fikir positif..isyaallah macam doa..

kakak yana dah 5 tahun kawin belum ada rezeki anak..kesian kakak..tumpang main dgn anak sedara nih ja..

amy said...

naja, setiap perkara ada buruk baek nya... setiap keuntungan ada kerugiannya...
setiap dugaan ada hikmahnya...

makcik amy 8 tahun kawen baru dapat anak, itu selepas dia ambil sorang anak angkat... naja baru setahun, masih awal lagi, naja...

noorulaz said...

salam.. salam perkenalan..

Naja, setahun tempoh normal.. sedangkan jika berpeluang pregnant pun belum tentu lahir.. Allah lebih berkuasa..

Pengalaman saya sendiri, anak pertama meninggal masa pregnant 6 bulan. Lps 2 tahun baru pregnant balik tu pun puas jumpa doktor pakar. Tapi Allah lebih sayangkan dia.. hanya sempat pregnant 3 bulan..

Mrs. Adz said...

jangan la terlalu bersedih.mungkin belum rezeki lagi.tapi kat luar tu lagi ramai orang yang juga belum ade rezeki.jangan dilayankan sangat cakap-cakap orang tu.mungkin ini ujian buat kita.yang penting kita usaha.lepas tu berdoala..sabar k..

mrs e said...

to all;
thanks sgt² dengan kata² nasihat dan semangat wat naja. naja sgt² terharu.. T_______________T

pd kawan² baru,
salam perkenalan dan terima kasih sbb sudi singgah blog naja. :)

NoRT said...

sabaq bebanyak naja... benda camnih...lagi kita harap,lagi la Allah nak test.... ada rezki,ada le tu... nih kalo mr e tau,sure dia pon sedey...

mrs e said...

nort;
thanks for the advice. naja mmg perlukan mr e sgt² time mcm ni.

alhamdulillah, he's always be my side dan sgt² memahami..

p/s : tq juga pada kamu semua yg sudi mendengar dan memahami!

aNnA_jaN said...

sabarla..akk dulu pon lambat jugak dpt rezeki...sthn lebih bau Tuhan makbul doa...Tuhan cuma nk menduga kita...InsyaAllah....byk2 berdoa n solat hajat...

isya said...

naja, think positive ok, berat mata memandang berat lg yg memikulnya, mesti ada hikmah disebalik nya..

mama | sarah | syimir said...

ma.. sentiasa ingat, Allah maha adil terhadap hambaNya... InsyaAllah kesabaran korang ada "hadiah"nya nnt ye...

loveischinta said...

naja...jangan berputus asa...mungkin ada hikmahnya...kan Allah tarik matahari untuk hadiahkan kita hujan dan jadikan pelangi....sentiasa ingat Allah..dia maha mendengar...Insyallah..doa aku sentiasa ada dgn ko sentiasa...

ArELeEz said...

god knows wat's da best for us.. insyaallahh.. da day will come.. not just u but so am i.. aminn..