kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Friday, May 1, 2009

pasarlambak

|
cuti 1 mei hari pekerja aku x g memana punnnn..
tp sejak dari ari tu lagi mmg dah terfikir² n merancang nk g pasarlambak..
uishhhh..lamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa gilerrrrrrrr aku x g pasar lambak ni [boleh tau berapa lama aku x g dengan tengok huruf 'a' tu..hehehe]

orang ramai berpusu²

yela, mana taknye..pasarlambak ni ade hari jumaat aje..
selalunya mmg hari aku keje kan..mana lah boleh nk p..
so kesempatan cuti 1 mei yang jatuh ari jumaat ni aku x lepaskan lah peluang
mesti pegi walau x beli ape² pun..

start hujung sini sampai hujung sanaaaaaaaaaaaa..

pasarlambak ni sebenarnye mcm pasar pagi lah gitu
lama dah kewujudan pasarlambak ni..sejak aku zaman sekolah rendah lagi
sejak dari zaman kedai² kat sekitar tu kedai kayu, sampailah kedai² kayu tu dah berubah jadi batu sebab terbakar..habis semua kedai kat situ terbakar..masa tu aku darjah 6..mmg berkepul² asap masa tu..

'crocs' pun ade..hehehe

dulu² masa zaman kecik², aku mmg x pernah miss nk ikut mak n arwah abah aku g pasarlambak
dulu pun johor punye sistem sekolah kan cuti ari jumaat, so mmg sentiasa mengekor mak aku g lah ari jumaat tu
walaupun aku xde nk beli ape², tp aku kira dah best sangat lah tu dapat ikut
kira mcm pasarlambak ni tempat aku boleh ber'sosial' lah gitu
sebab boleh tgk orang ramai² n boleh tgk org jual macam² barang
masa tu kalo ikut pastu mak aku belikan jajan asam yg paket² sebungkus singgit tu mmg dah sukeeee sangat² lah
dulu² pasarlambak ni masa berjual nye panjang..dari pagi kul 8 camtu sampai ke pukul 3 petang
tp sekarang ni dah sampai kul 12 jek..tu pun kalo org tak ramai, kul 11 lebih camtu diorang dah tutup n balik

nilah tempat kitorang selalu beli asam singgit..tp sekarang dah x singgit, paling murah
2 ringgit..giler lamaaaaaa oh cina ni meniaga, dari zaman aku kecik² dulu sampai
sekarang dia masih ada..

pasarlambak jugalah yg membawa aku mengimbau kenangan zaman dulu²
sangat nostalgia okeyyy..boleh menitis air mata kalo mengingat nye
bukan ape, macam² cerita aku ngan pasarlambak ni..kalo buat buku, leh letak tajuk 'Aku & Pasarlambak'..kehkehkeh
ohh..itu panjang ceritanye, lenkali lah aku cerita eh

tudung cantik²..sume jenis tudung ade..ramai orang kemboja jek yg jual
tudung² nih

ape jek yg nk dicari kat pasarlambak ni sume ade
nk beli baju siap? kain pasang? tudung? ikan? sayur? bawang? bilis?.. sume ade..
mmg syokk lah g boleh cuci² mata gitu..
belek² pastu blahhh..hikhikhik..padahal mmg xde niat nk beli pun..
membaraaaaaaaaa jek jurujual tu..kehkehkeh :D

hiksss..ni pun ade tau..pilih jer nak kaler ape, design ape..sume adeee.. ;)

aku g 3 orang jek td; aku, mr e & fifi
mak aku malas nk p n duk umah jek

 bersimpang siur kedai² nih..errr.. boleh panggil kedai ke?

nama pun cuti kan...harussss penuh umat kat situ.. nk cari parking pun payah
sume pakat² balik kampung sempena cuti hujung minggu 3 ari teruss kann

 hasil borongan fifi

kitorang xde beli ape pun..fifi memborong beli asam² jek
sekali beli sampai 11 inggit..!! hambekkkk

pastu teman fifi g beli baju kat busana balqis jap
dia nk pakai esok ade perjumpaan ngan TPM Tan Sri Muhyiddin Yassin  kat Pekembar Pagoh
bersemangat waja dia nk g, siap beli baju baru lagi
tah² TPM tu pandang ko pun tak dik oiiiiiiiiiii..
HAHAHA

;p


mrs e

5 comments:

mama | sarah | syimir said...

wahhh mesti peniaga2 n pengunjung pasarlambak tu heran nape ko snap sana snap sini gambar..hehehe...
best gak watlah siri ko & pasarlambak tu ma...pasti malatops... :))

NoRT said...

rajin menjamu mata ye

ija said...

wah terliurnya tgk asam2 fifi..

mama ranggie said...

cantik2nye tudung kat situ ye...mama dah lama x g pasar mcm nih...

samdaddycool said...

.. laaa.. gi pasar lambak bukit gambir (pasar pagi) tak jumpa ke saya jual tudung kat sebelah ayam (kawasan belakang).. dekat-dekat dengan orang jual orkid.. Saya Melayu, gerai saya kecik je 1 tapak.. kanopi warna merah!

p/s - lain kali singgah beli tudung, saya bagi diskaun.. ngeheheheheee...