kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Monday, June 1, 2009

kompang

|
banyak² team kompang yang pernah aku dengar, mmg aku sukeeee sgt dgn team kompang kampung aku. aku rasa team kampung aku lah yg paling sedappp..ade umphhhh gitu.. mesti korang kata, eleh, kompang kampung dia, mmg lah dia kata sedap..mesti dia puji..

tak kisah lah tu kan, penilaian masing².. sebenarnye team kompang kampung aku mmg dah lama ade, cuma x aktif. diorang aktif balik 2 tahun lepas masa aku nk kahwin. kira aku orang 1st lah kan. biasanya ikut bape lagu yg diorang kompang. dulu² x bape banyak lagu, 3 lagu ke gitu dalam rm 70++. tapi sebabkan aku org 1st yg guna kompang kampung aku, aku dapat FOC jek!! rezeki lah kan.

masa nk bersanding tu, dengar jek bunyi kompang aku dah cemas. dah get ready jek nk kuar umah sambut mr e. padahal diorang saje jek tu bagi panas² sket..apparrraaa.. gabra betul aku..hahaha.. lawak². now, aku x tau bape rate kompang diorang nih. banyak dah lagu.


ni kompang masa mula² nk tunggu pengantin pompuan kuar umah
-dia datang-


pengantin pompuan dah sama² ngan pengantin lelaki
-selawat & salam-


-selamat pengantin baru-


-gadis melayu-


-enjit² semut-


-can ma li can-


-lagu penutup-

sedap ke tidak korang nilaikan sendiri k!

p/s : teratur jek susun atur lagunye..kompang ni memainkan peranan penting jugak tau dalam perkahwinan. so sape² yg nk kahwen @ bakal ke jinjang pelamin, jangan pandang remeh n lupa nk menitikberatkan pasal kompang ni..!

jangan termuntah lak korang tgk video yg banyak neh..



mrs e

1 comments:

NoRT said...

memang best la