kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Tuesday, June 30, 2009

sepetang di jakel

|
sebenarnya takde plan pun nak ke Jakel. pagi ahad tu, mak aku ajak sembang² depan rumah sambil makan buah rambutan. aku, wawa, kak cha n mak aku tukang makan. tukang petik rambutan & panjat² tangga nk petik buah rambutan adelah mr e.. MY HERO..hikss

borak², sembang² lah kitorang anak beranak dari satu topik ke topik lain. dari pasal nk beli umah n etc lah. errr..borak² jek, bukan aku nk beli pun; wawa yang nk beli. pastu boleh pulak termasuk topik nak p beli baju raya. aku tak kisah lah kan, kan aku dah beli sepasang yang kaler sedondon dgn mr e ari tu.. bile kak cha cakap gitu, wawa pun setuju jek nk g, sebab dia pun belum ade baju raya lagi. kak cha tanye abang zaki, nk pegi ke Jakel ke tak..abang zaki ok, so decide g lepas zohor..

mulanya aku memang malas nk pegi, tapi bila abang zaki cakap nk sponsor baju raya, aku apelagi, terus ubah fikiran..kehkehkehkehkeh..mak aku tak tau plan kitorang nk g nih, sebab masa kitorang ckp² tu, dia dah g umah pakcik aku kat sebelah. bile dia balik baru kitorang beritahu..

aku pun ckp lah dgn mr e, nk g ke Jakel. boleh tak dia taknak pegi. dia nk lepak² kat umah jek katanya. tak kisahlah kan, maybe dia malas agaknye nk mengikut org² fomfuan neh shopping², biasalah kan pompuannnnnnnnnnn.. kalau tak membelek lama² tak sah rasanye..ahakssss..

ohhh..selain mr e yang tak ikut, fifi pun tak ikut jugak. sebab dia kena pegi camping bebudak sekolah dia kat Tebing Tinggi sebelum tu. cuma dia pesan jek, pilihkan kaler feveret dia yang lawo² tuk dia.

pegi 2 kereta, abang zaki follow aku kat belakang. sempat aku singgah umah mak mertua jap, bagi tempoyak ngan jem durian.. then, terus menuju Jakel..

sampai Jakel, uissshhhhhhhh..ghamai gak orang menyopping baju raya neh. sampai pusing² kepala aku tgk orang reramai ditambah lak dengan kain yang mcm² corak n warne.



aku suh posing molek², gini pulak dibuatnya
ape² jelah baby oiii..



tengah pilih² kain



aiyakkk..nampak gumukss..-tak shukeee-


lama gak kitorang spent time kat Jakel. memilih bukan kemain lama ditambah dengan peristiwa yang kitorang bengang² dengan sorang promoter. nyampah tul dengan promoter tu, kerek nk mamfusss..mcm lah Jakel tu dia yg punya, padahal kitorang dah dapat kaw-tim baik punye ngan anak tokei tuh.



walaupun nampak bambam, aku letak jugak gambar neh..huhu~


ikut perkiraan, mula² aku, wawa & fifi dapat baju sorang sepasang. last² tah mcmana tbe² terjadi dua pasang lak. eceh, konon mcm tak tau lak, tbe² katanya..meluat jek akak baca ni kan kak..HAHAHA.

diringkaskan;

  • mak aku = 2 pasang baju (yang harga dedua pasang tu almost rm 4++)
  • abang zaki + apis [anak bujangnyer] = 2 pasang baju
  • hani & baby = 2 pasang baju
  • mr e = 1 pasang
  • aku, wawa & fifi = 2 pasang baju
  • mak mertua aku = 1 pasang baju

total, habis beribu abang zaki spent kat situ. paling kelassss mak aku lah, mak hajah rabaniah tahun ni pakai baju kelassss² youuu.. ;)



aku n baby..aku suh pandang cermin, dipandangnye aku
kat sini lagi nampak pipi tembam aku tu kan?


siap boleh dapat diskaun lagik dengan anak bujang tokey Jakel tu. dah le ensemmmm ko....auwmmmm.. *tbe² nak auwmmm? motif?* hik hik hik..[apepun, my hero tetap dihatiku.. HAHHA]

kuar dari Jakel kul 5.30, abang zaki terus balik umah. aku lak singgah umah mak mertua jap, bagi baju & mak n wawa tumpang solat asar jap. ohh, aku cuti ye, jangan nk kata aku mengelat lak ek.

thanks bebanyak pada abang zaki & kak cha yg membelanja kitorang. siap belanja mak mertua i lagi youuu..mudah²an bertambah murah lagi rezeki abang zaki sekeluarga.. aminnnnnnn


p/s : oh ya, tema tahun ni abang zaki pilih kaler hijau..kitorang ok je..




mrs e

2 comments:

Faizah_Haris said...

perghhhh rayaaa sakannnnn la nih...huhuhu..

DYLA said...

naja,
bestnyer soping2. naja, dyla dpt online jap ni. naja leh buatkan dyla sidebar & title post yg corak2 mcm tu tak? heheh. dyla nmpak najanya mcm baru je tu? tp dyla nak yg kaler suai ngan corak template dyla tu. naja tau kan? leh tak?