kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Saturday, July 4, 2009

Ada Ape Dengan Mimpi?

|
Dah dua malam berturut² aku tido dan bermimpi. kebiasaannya, kalau aku tido masa badan terlampau penat & letih sesangat, aku mmg tido mati. mmg takde mimpi. tak sempat nk bermimpi² dah.


TAPI, dah dua malam berturut² aku tido mimpi² ok. yang kelakarnya, ade 2 bloggers yang masuk dalam mimpi aku tu :)


I. malam semalam

aku mimpi jumpa ngan dyla. aku g umah dia. umah dia besaaaaaaaaarrr sangat. bilik tido mcm princess². balkoni panjang gilerr.. pastu dia punye umah ni balkoni bilik tido nye bersambung dengan umah jiran dia tanpa ada divider. jiran dia ni cina. tapi garang tau. masa aku tgh jalan² tgk bilik dyla tu, aku da nk termasuk dalam kawasan umah cina tu, terus dia cam nk marah². tak berani aku. pastu, dengan tibe² aku nye bilik da jadi bersebelah lak ngan bilik dyla. sama besar. sama lengkap perabutnya, tapi bilik aku sangat²lah huru-hara. huuuuuuuiiii, malu aku. pastu, dalam keadaan lain pulak, aku nk amik gambar ngan inas. alih², bateri kamera kong pulak. dah, HABIS-


II. malam tadi.

kekonon aku g umah yan (yanyayan). camne boleh g umah dia pun aku tak tau. umah dia 2 tingkat. tapi cam tak berapa kemas. dalam hati aku cakap, maybe ni umah sewa dia, sebab tu dia malas nk jaga sangat. bayangkan, aku masuk umah dia tu pun aku tak tanggal selipar. dia cuma guna beberapa sudut tertentu jek dalam umah tu untuk aktiviti dia. pastu tetiba, dengar lak hasben dia balik n naik ke tingkat atas. bile aku jenguk, "e, eh, nape hasben dia org laein?.." pastu terus habis mimpi aku tuh.


bile fikir²kan kelakarlah pulak. mcmana lah diorang ni boleh masuk dalam mimpi aku? kalau dyla tu mungkin sebab b4 tido tu aku ade ber sms dengan dia, n mungkin ade jugak kaitan dengan plan aku minggu depan. tapi yang yan tu aku mmg takde idea camne boleh termimpi pulak.


errmmm.. itu ajelah cerita dongeng dari aku...



p/s : untuk dyla & yan, jangan marah ek dengan cerita mimpi aku tu..mimpi kan mainan tidurrr.. :)



mrs e

2 comments:

DYLA said...

ooo yayan pun naja mimpi?

ini mesti kes asik teringat nak turun KL ni

YAN said...

Muaahahah.. Umah Yan memang tak berapa kemas.. Sebab tak sampai 5 minit, dah sepah balik.. tapi umah Yan 1 tingkat jer..Hahahaha.. Cemane lah boleh masuk mimpi si Naja ni?