kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Thursday, July 23, 2009

Adakah Anda Tahu?

|
1. Cuba tengok zip seluar anda, tertera huruf YKK..YKK bermakna Yoshida Kogyo Kabushibibaisha iaitu sebuah kilang membuat zip terbesar di dunia yang menghasilkan zip yang korang pakai sekarang ni..

2. bunyi (kuek) yang dihasilkan oleh itik tidak bergema dan beralun. Sehingga kini kita tidak tahu mengapa.

3. Dengan sepotong coklat boleh membunuh anjing? benar!! Coklat mampu merosakkan sistem pernafasan dan jantung anjing. Dengan ounces yang banyak mampu membunuh seekor anjing bersaiz kecil.

4. Kebanyakan lipstick yang kita pakai sekarang ni mengandungi sisik ikan yang telah diproses.

5. Pada tahun 1830, ketchup (sos tomato) digunakan sebagai ubatan dan bukannya perasa tambahan pada makanan.

6. Tiada satu pun jam di Las Vegas gambling casinos. Dengan ketiadaan jam akan melekakan penjudi-penjudi dengan taruhan mereka..

7. Kerana ketangkasan Bruce Lee..pengarah terpaksa memperlahankan sedikit filem yang diambil kerana terlampau laju dan pergerakan aksinya tidak dapat ditangkap melalui lensa kamera. Sesuatu yang agak luar biasa dari orang lain.

9. Mosquito repellents atau penghalau nyamuk tidak membunuh.Sensor nyamuk hanya dikaburi dan ini menyebabkan nyamuk tidak dapat mengesan dimana mangsa berada.

10. Pakar dan doktor gigi mengesyorkan berus gigi hendaklah diletakkan sekurang kurangnya 6 kaki jauh dari tandas utk menghalang kuman berterbangan ketiki anda menggunakan flush tandas.

11. Jika nombor 111,111,111 didarab 111,111,111 anda akan dpat jawapan 12345678987654321.

12. Warna biru adalah warna kesukaan 80 peratus rakyat Amerika.

13. Tanda (#) di keyboard komputer anda sebenarnya dinamakan 'octothorp'.

14. Adalah mustahil jika anda bersin tanpa memejamkan mata.

15. Seekor lipas boleh hidup selama 10 hari tanpa kepala.

16. Jika dikangkangkan kaki dan baring secara telentang, kita tidak akan tenggelam di dalam pasir jerlus.

17. Nama yang paling banyak umumnya di dunia ini ialah Muhammad.

18. Di Eropah, kebanyakan wanita Eropah tidak memakai seluar dalam sehingga ke tahun 1900 barulah seluar dalam diperkenalkan.

19. Produk pertama menggunakan bar code adalah Wrigley's gum.

20. Mexico City tenggelam sedikit demi sedikit sekitar 10 inci setiap tahun.

21. Mengikut statik dalam kehidupan, ayam adalah haiwan yang paling banyak di dunia mengalahkan manusia, kerana cara pembiakan yang berleluasa dan senang dibiakkan untuk makanan.

22. Otak akan lebih aktif ketika tidur dari ketika anda menonton tv.

23. Terdapat banyak telefon di Washington D.C mengalahkan penduduk-penduduknya.

24. Untuk melepaskan dari gigitan buaya, anda perlu mencucuk matanya menggunakan jari sekuat hati. Buaya akan melepaskan anda serta merta.

25. Jika sebutir kecil kismis dijatuhkan di dalam segelas champagne segar, kismis tersebut akan turun ke dasar gelas dan naik semula dan turun kembali dan seterusnya seakan dilambung-lambung.

26. Leonardo da Vinci juga mencipta gunting dan beliau menghabiskan 10 tahun untuk menyiapkan lukisan agungnya iaitu Monalisa (10 tahun untuk bahagian bibirnya sahaja)

27. Nama sebenar rama-rama (butterfly) ialah 'flutterby'.

28. 90% dari pembaca yang membaca info ini kebanyakannya tidak tahu tentang fakta yang telah diberikan. Keajaiban fakta-fakta sebegini dapat menarik minat pembaca untuk mengetahui dari atas kemusykilan minda kita sendiri.

29. Tahukah anda senarai ini tiada no 8.

29. Dan kebanyakan pembacanya membaca fakta ini semasa waktu office... Pelik bukan!

30. Anda pasti menyemak kembali senarai ini sekali lagi untuk mengesahkan tiada no 8. kan?


hikhikhik.. .!!! OK dah pegi buat keja HAHAHAHAHA




mrs e

13 comments:

RaFFLeSiA MeRaH said...

oooo...camtu kerrr....baru ler teman ni tauuu...huhuhu....

puterikurekure said...

macam2 naja ni tau!
btw, thanks for the info!
:)

DYLA said...

la kalau dyla tau, bg je anjing2 tu coklat!

isya said...

ye la, ye la. bt keje la ni ;p

mrs e said...

rafflesia merah;
sharing is caring..kan kak?

puterikurekure;
HAHAHAHA..welcome ;)

dyla;
amboihh.. baik bagi naja coklat² tuh..hehehe

isya;
AHAHAHAHAHA :D

+NADS+ said...

best2..banyak info baru nih...

mrs e said...

+nads+;
hikhikhik.. ;p

NoRT said...

bagus entry ni...jangan lupa... no.8 ada kat aku... huahuahua

mrs e said...

nort;
uiksss..? bile masa hambek nih? oooo..curi no 8 ye...

Raden Kencono said...

ooooooooo.....pasal YKK tu kan, memang biasa tgk dulu, coz selalu sangat beli baju bandle, tapi sekarang dyla dah tak bagi coz geli katanya. cam aku ok jek, mana nak cari baju yg best2 dgn harga murah kan....tapi kalau seluar memang tak beli lah, geli lah....

mrs e said...

raden kencono;
laaaaaahhh..yeke..kalo nak tau, mr e dulu pun suke jek beli baju bundle neh. tp aku pun tak kasi dah dia beli sekarang.. aku lebih prefer dia beli baju baru kat shopping mall..

heran gak ek..rupenya mmg org lelaki ni suke beli baju bundle ke?

ihiks.. tak sangka dyla pun mcm aku..HEHEHE :)

Faizah_Haris said...

haaaaaaaaaaaaa???...hmmm...jap cekk..suar ku ada zip tak? ahaha..alamakkk takdo....

noorulaz said...

Hahaha.. thanks for info no 3.. dah ade idea nak bagi anjing yang memekak depan umah... huhuhu kejammm...