kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Tuesday, July 28, 2009

Semalam~

|
Salam;

Haiiii semuaaaa..semalam aku coti uolss... aku ade interview lah semalam..[nama dan tempat dirahsiakan] muahahaha..tu yg aku tak aktif berblog sejak beberapa hari kebelakangan neh..bukan ape, aku sibuk studi balik semua nota² yg aku belajar dulu..dah bape tahun aku tinggalkan..dah tak ingat sume dah..huaaaa huaaa huaaa

Aku mmg tak cuak je kalo dpt interview yg berlainan bidang ngan diploma yang aku amik dulu. boleh gorengggggg aje..asal jangan sampai hangus sudah ;p..tapi interview yg aku g semalam adelah berkaitan dengan bidnag kursus yg aku ambek dulu..haiyooo..banyak soalan² teknikal tuh.. tu yang studi tak hengat.. dua kotak nota & buku² aku masa aku belajar dulu aku kuarkan.. tu pun yg ade aku main selak² aje..banyak gilerr weyhhh.. 3 tahun punye belajar aku nk wat revision dalam masa 3 hari jek..berasap kepala aku..keh keh keh

dalam hati gedebak gedebuk tu jangan cite lah..dgn tak lena tido nye..

asyik lah terfikir², ape agaknye soalan yang akan ditanyakan..nk lelap mata pun tak senang tau..huk huk huk..studi..studi..studii..sanggup aku tak ikut mr e n mak mentua aku g kenduri kahwin umah sedara kat kulai sebab nk studi punya pasal..pengorbanan tu pengorbanan.. eceh

sekali bile g semalam..huiiiiiiiii punyelah ramai yg dipanggil untuk jawatan tuh. ohh..lupa lak nk mention, aku interview tuk jawatan pen. jurutera. takut gakkk aku tgk diorang² yg len tuh. muka konfidennnnnnn aje.. aku yg membaca nota² neh berdebar dup dap dup dap..

sekali bila borak² ngan orang sebelah menyebelah, lagi lah hampeh. diorang takde studi apepun. Yang Dipertua [YDP] untuk organisasi tu pun diorang tak tahu..selamba jek la diorang ni. tapi muka atak konfiden loooorr..

aku dapat turn no 2..lagilah tergolek² jantung aku neh. bilangan yg awal² lak tu. tak boleh la aku nk tanye soalan² ape yg ditanyekan drpd org² yg dah masuk dulu. last² pasrah jelah.. malas nk fikir² dah lagi. mulut kumat kamit baca itu ini.. doaaa..doaaa..hehe

tapi kalo interview kat Johor neh [aku tak pasti kat tempat lain sama ke tak] ade panel penemuduga yg suka tanye pasal bab² agama..rukun² sembahyang..baca surah² lazim yang panjang..kadang² lain lak yg ditanya nye.. mmg tak boleh spot soalan betullah.. kan ke bagus kalo ade soalan bocor untuk temuduga..HAHAHAHAHA

tibe turn aku masuk, aku melangkah lah dgn penuh keyakinan..[iyolah tu]. tanye pasal famili, pendidikan..bla bla bla bla..sekali masuk bab soalan teknikal..

"Apakah ukuran dimensi untuk tetulang biasa dan tetulang berbunga?"

Ini satu soalan je yang aku agak confuse..sebenarnya dia nak tanye BRC code untuk tetulang biasa & tetulang berbunga ke dia nk tanya ukuran dimensi? aku rasa dia mmg nk tanye BRC code tu, tapi dia pun tak tau nk soal mcmane..

kalau dia tanye soalan tu dengan betul, mesti aku dah jawab
R bar = untuk tetulang biasa
Y bar = untuk tetulang berbunga

Sebab dia dah tanye soalan nk ukuran dimensi, aku pun jawab lah ukurannye dalam milimiter..mmg ukurannya dalam milimiter pun..

pastu dia mcm baru perasan yg dia soal tu pun tak betul..terus dia wat soalan lain..bla bla bla..

Sekian terima kasih..

Fuhhh..legaaaa..

Apepun, ramai² yg kat luar tu kata, akulah orang paling lama yg duduk dalam bilik interview tu kalo dibandingkan dengan 5 orang yang masuk dahulu.. Ape takye, mcm² soalan yg diajukan..yang penting, aku dah lepasss..dah legaaaaa dah..dah boleh tido ngan aman dahh..hehehehehe

Kalau tak dapat pun, mungkin bukan rezeki aku.. tak boleh lah nk harap sangat kan..tak elok..

InsyaAllah, ade rezeki tak kemana..Mudah²an..Aminnnnnnnnnn


p/s : BRC - Bar Reinforcement Concrete



mrs e

9 comments:

¥ α Ŋ α Đ z µ £ said...

insyaallah dapat tu..
syoknya..

aRe_uDear said...

ade rezki tue insyallah.. best of luck 2 u.. ;)

DYLA said...

heheh, kire naja terer la tu, leh jwb soklan dia..

isya said...

mudah2an dpt ye naja, insyaallah..

puterikurekure said...

wah. macam ada harapan nak sangkut je.
best2.
:)

kite doakan awak dapat keje tu ek.

mrs e said...

to all;

TQ kawan²..atas doa² kalian..
ade rezeki, alhamdulillah...

aminnnnn.. :D

mama | sarah | syimir said...

ma, BRC tu aku tak tau..kalo BRP aku tau...BRP = berapa...mueehehehee...
insyaAllah ada rezeki ko kali ni ma...aminnnn....

Faizah_Haris said...

menurut fihrasat sayaaa.....naja akan diterimaa.....insyaallah....
AMIN...

hehehe...dah kutip ke jantung yg gugur tu?....:P

mrs e said...

mama|sarah|syimir & faizah_haris;
tqvm..aminnnnnnnnnnnnnn :)