kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Sunday, July 12, 2009

A Short Trip

|
Sebenarnya, mmg dah lama berangan² dgn mr e nk jenjalan window shopping kat KL. rancangnye mmg nk g balik dalam masa sehari jek. g naik bas n balik pun naik bas. sebab mmg malas nk drive n nk rileks² je perjalanan tu. wiken ari tu baru lah dapat realisasikan rancangan tu :)
Bukan nk beli ape pun, saje² jek nk berjalan n cari border lengan baju untuk baju raya aku kat jalan TAR tu. kan banyak gedung² kain kat situ. sesambil tu bolehlah cuci² mata jalan kat SOGO sebab kat situ tgh ade jualan murah.

tiket bas kul 8.30 ari sabtu ari tu. fifi yang belikan masa dia balik dari mengajar. naik dari Bukit Gambir aka Gambir Hill aje. dekat je pun dari umah aku, amik masa ±5 minit jek.

asalnye, mmg kitorang nk g berdua, tapi alih² ari sabtu pagi tu fifi cakap nk ikut pulak. mak aku pun nk ikut juga, so fifi nk drive ke umah abang aku kat semenyih baru dia naik train ngan wawa join aku kat KL nnt. [wawa mmg dah tunggu kat umah abang aku].

dalam bas..

fifi ade gak 'racun²' aku supaya naik jek keta ngan dia, tak yah naik bas. tapi sebab tiket dah beli, aku ngan mr e naik jugak bas ke KL. alih² sampai kat Pedas-Linggi, keta fifi dah potong bas yang aku naik!!! perghh..bengang jek. siap call aku tergelak² ngan mak aku sebab dia dapat jalan kat depan. sabar jelah..

depan penjara pudu

aku sampai KL dalam 11++ pagi. terus amil LRT dari plaza rakyat ke stn bandaraya. teringat betul aku zaman dulu² masa tgh belajar. mmg selalu lah turun naik LRT komuter semua mengukur jalan KL neh. hehehe

sampai sogo, punyelah ramaiiiiiiiiinye orang. huuuuuuuuuuu, memasing sibuk nk menyopping neh. mcm semut lak aku tgk bile pandang ke bawah dari eskalator tu.

macam semut menghurung gula

sempat lah jugak jumpa ngan adik ipar aku n tunangnye. diorang kebetulan mmg tengah keluar beli barang, terus singgah ke SOGO. tapi dapat jumpa kejap jek, sebab memasing ade hal lepas tu..kira cam hai²-bye² jek..HEHE

fifi n wawa sampai SOGO dekat pukul 2 masa aku tengah makan kat food court atas. pastu baru jalan² cuci mata. pastu aku ngan mr e g kompleks pertama jap, jalan² sebab mr e ajak ke situ. dah tu, masuk ke SOGO semula jumpe wawa n fifi balik.

setel kat SOGO, kitorang meronda kat jalan TAR. masuk Gulatis, Euro Moda cari border aku tu. lepas dari tu, masuk Semua House jap sebab wawa nk g situ. g pulak kedai brooch, aiyoyo, punyelah berkilau² mata aku tgk mcm² jenis brooch. [aku nk upload gambar kat kedai brooch, tapi gamba nye corrupt la pulak]

then masuk ke Jakel, survey lagi border aku tuh. punyelah sesak padat Jakel KL neh, rimas aku. tak mcm Jakel segamat, wpun ramai orang, tapi masih boleh lagi 'bernafas'. maybe sebab ruang niaga Jakel KL ni yang agak 'sempit' tak macam Jakel segamat kut..

dah alang² sampai situ, terus lah masuk ke butik Ariani kat depan Jakel tu. humangaihhhhhh..mahal² nye skarf dan tudungnya yang tak berbaloi kalau beli aku rasa. harga mmg bukan calang² punye harga, harga² mak datin gituuu..HUHU

masuk tinjau² jek dalam Ariani tu, terus keluar g Mydin. ni fifi lah, ate budak bertiga anak abang zaki tu kesian lak kalau tak dibelikan ape². untuk mengaburkan pandangan bebudak tu, fifi pun g lah cari mainan yang murah² tuk budak² tu. bijakk, bijakkkkkk..hehe

sambil berjalan nk ke LRT semula, singgah jap kat pasar malam situ. kan tiap² sabtu ade pasar malam kan. barang² nye pun ok lah jugak. boleh dibeli gituuuu. yang paling best, buah jambu nye yang sedap. memang sedap ah nak² lagi asam boi nye pun sedap. tapi agak mahal lah, satu bekas tu rm 2.50. sedap, tak kisah lah kan


pastu aku masuk euro moda semula. masuk sorang jek, yang lain² dah tak larat n duduk kat bangku yang ade kat tepi jalan TAR tuh. kat sini baru lah aku beli border baju raya aku tu. tapi aku tak jadi beli border yang aku nak beli sebelum ni, ate mahaiiiiiiiii no reganya rm 117 semeter tuuuuuuuuuuuuuuuu..[haaa panjang muncung mulut aku neh]. aku beli border yang lain =)

pastu, tak balik lagi kitorang neh. masuk SOGO semula sebab fifi nk belikan baju bonia tuk Bf dia. sekali beli 3 pasangg tuuuuuuuuuu [panjang lagi muncung aku..HAHA]

lepas daripada tu baru kitorang balik. dah duduk molek² ni lah baru terasa penatnye dan rasa nk tercabut kaki semua ada. masa berjalan tu tak ingat. HAHA. dalam LRT ade pulak 'wayang' percuma. heiiiiii.. tak faham lah aku ngan bebudak sekarang nih. kemain lagi korang ye. umur setahun jagung, muka pun tak matured lagi, tapi dah berani berpeluk² sakan & buat aksi kurang sopan depan khalayak ramai. konon bangga sangat lah tu ye ade Bf/Gf? sekolah tu pandaikan dulu dik, dah masuk menara gading dah ade keje nnt, haaaaaaaaa masa tu lah baru boleh fikir nk ke jinjang pelamin.

e, eh, ape aku melalut lak ni kan..ok sambung

kitorang turun LRT kat bandar tasik, pastu naik kereta wawa balik ke Semenyih. sampai umah abang zaki dekat kul 8. duk makan² jap, pastu dalam kul 9.30 gerak balik ke muar naik keta fifi. sampai umah dekat 11.30 malam.

tapi apepun, aku puas hati. apa yang aku rancangkan sebelum ni menjadi. HEHE


p/s : nantikan next entry, perjumpaan aku dengan seorang blogger di SOGO. siapa? tungguuuuuuuuuuuuuuu...




mrs e

4 comments:

DYLA said...

untungnya jadi bf fifi dpt baju bonia 3 lai.


dyla pun ingt nak pi bli brooch.

mrs e said...

dyla;
tulah kan..aiiii, bertuah badan..

ha a dyla, kedai brooch kat situ banyak giler brooch nyer.. rega pun berpatutan. pilih jek nk yang mana..hiks

NoRT said...

wahhh...syok nye wehhh!! kat penang ni harap JJ je la... huhuhuhu

E said...

eh bila tukar gambo profile?