kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Friday, August 14, 2009

Dia Ade Yang Lain!!

|
Aku & mr e masing² menaruh kepercayaan yang tinggi terhadap diri masing². Kami memang terbuka dalam setiap pergaulan; asalkan pandai menjaga diri dan tahu batas² hadnya. Tak pernah sekali pun kami menyekat kebebasan masing²..

Tapi, dalam kebebasan yang aku bagi dan kepercayaan yang aku letak sepenuhnya rupanya tak bermakna bila mr e CURANG!!!

Aku tau nama pompuan tu, Tasha. Memang lawa..kulit putih, badan tinggi lampai..solid lagi. Dia free hair..rambut hitam pekat paras bahu. Memang ngancam ah..

Tapi aku wat biasa jek.. Asal perkenalan diorang ni melalui fB. Add friend request..last² diorang sentiasa keep in touch pulak & 'tersangkut'. Mula aku tak rasa apelah, aku tgk mr e comment gambar si Tasha dalam fB nyer pun aku cool lagi.. Sebab aku percaya 100% kat mr e kan...

Dalam pada percaya² tu, aku start rasa ragu² gak.. Sebab si Tasha ni buat semua reta benda aku n mr e mcm harta dia sendiri jugak. Aku dah start bengang je bila dia guna lappy aku sesuka hati. Wah wahhh wahhhhh.. ini sudah lebih.. Aku diamkan, pendam dalam hati jek sebab tak nak bergaduh dengan mr e..

Kemuncak kemarahan aku, bila kitorang kuar sama². Tibe² mr e menghilang. Aku ingatkan dia pegi mana. Rupe² nya dia pegi jemput si Tasha tuh!!!!

Siap berpegangan tangan sambil peluk lengan mr e menghadiahkan senyuman paling sinis buat aku!!! Ape perasaan korang kalau ada dalam situasi aku? Nampak pompuan lain bergayut kat lengan suami sendiri?!! Macam nk meletup dada aku rasa!!! Api yang membara dalam hati, yang aku pendam selama ni dah marak menyala²!!!

Mr e lak bila nmpak muka aku dah lain macam, terus dia macam serba salah.. Aku tak tunggu lama lagi, terus serang mr e

"Apa ni? Apa ni bang?"
"Nanti dulu yang, sabar..sabar..."
"Apa sabar? Ha?! Apa sabar?"
"Dengar dulu, abang nk citer nih.."

Aku tepis² tangan mr e. Dia try nk peluk aku, pengang tangan aku.. Tapi mmg aku tak sudi. Hati aku hancur berkecai sama sekali saat aku nampak dia berpegangan tangan dengan pompuan tu.

Dengan pompuan tu pun aku serang!!

"Eh, ko ingat aku ni sape ha?"

Pompuan tu pulak dengan muka sinis tepis aku. Aku apalagi, geram teramat sangat! Terus aku tarik rambut dia yang hitam berkilat tuh. Dia balas jugak. Bergelut² dia ngan aku. Memang tak tau takut langsung pompuan nih. Memang pompuan yang tak tahu malu!!!

Takde ape lagi yang harus aku tuturkan, i'm speechless. Lagipun, aku rasa tak guna aku baru nk bertindak sekarang. Semuanya dah terlambat. Kalau lah aku tau akan jadi mcm ni, mmg dah lama aku pantau kawan² mr e.

Aku wat keputusan tinggalkan mr e dan pergi jauh. Untuk tenangkan hati aku yang rawan. Lebih sadis, mr e tetap teruskan nk kahwin dengan pompuan tu walaupun aku wat keputusan tinggalkan dia. Mungkin aku dah tak memberi makna padanya..Terfikir² akan kekurangan aku pada dia, ape lebihnya pompuan tu..sedihhh..

..............................

Tibe² terdengar bunyi alarm jam hp aku. Aiyokkk dah pukul 6.45 pagi..!! Harus terlambat aku ari nih.. Dah le baju tak gosok lagi..Huhuhuhu

Terus capai tuala g bilik mandi. Dalam bilik mandi tu, terfikir² tentang mimpi aku tuh.[dah lambat² tuh sempat lagi...hihihi] Hisyyyy.. ngeri betul!! Tak sanggup aku kalau ni betul² terjadi kat diri aku..Mati sesak nafas dibuatnya..

p/s:
# bile aku cerita dengan mr e, dia tergelak² aje.. dia kata siapalah Tasha tu agaknye yer?
# mimpi tu mainan tido.. ni sume syaitan yang nk menyesatkan aku la nih daripada bangun pagi. Sib baik tak subuh gajah sangat ;p
# wahai kawan²ku para isteri, kena pantau jugak kawan² suami kite. Kalau rasa tak betul jek, terus amik tindakan



mrs e

9 comments:

NoRT said...

ishhhh..hang ni naja...wat suspen je!!!

izzahazfar said...

ala kak suspen..

yeyeye kena pantau husband kita..!

puterikurekure said...

hahahha!
memula baca pon dah tau ni mesti mimpi je.
sebab kite pernah mimpi yang lebih kurang sama, cuma alang dah kawen je ngan pompuan tu.

hikhik.

isya said...

eeeee..bt kiter terkejut je tau,
nasib baik mimpi.. hehe

mrs e said...

nort;
dalam mimpi tuh lagi suspen! mmg mcm real jek..huhuhu

izzahazfar;
hiks..suspen kan? btol tuh, kena pantau hasben nih, takleh lepas gitu aje.. :D

puterikurekure;
NGERI kan mimpi mcm neh..tercabut dada..uhuksss

isya;
tulah, sib baik mimpi..KALAU TAK..[sila sambung ayat ini] hihihi :)

leadleedeea said...

serius kaget baca entry neh...then rasa legaaaa sgt coz it was just a dream..huhu~!!

(still lagi rasa sesak nafas~!!)

mama | sarah | syimir said...

mmggggg ko pencerita wanita terbaekkkk la ma...hungga hungga hungga! :p

Faizah_Haris said...

muakakkakakakakakak!!! tercabottt jantung dennn tawwww...neh nak kutip balekkkk....adoiyaiii....

mrs e said...

leadleedeea;
mau tak kaget! yang mimpi ni lagilah 'terkaget²'..

tarik nafas panjang²..hembussss

mama|sarah|syimir;
HAHAHAHAHA - tingat time sekolah dulu, korang tak tgk tv pun xpe, aku boleh cerita sejibik mcm dlm tv; siap sound effect sekali! gaya jangan ceritalah, sampaikan betul² khusyuk korang mendengarnya..ngeh ngeh ngeh

faizah_haris;
kutip, kutip balik jantung tuh..kang jauh lak goleknya kang..hehe ;p