kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Friday, August 14, 2009

Poli PD

|
1st time aku sampai ke Teluk Kemang neh. Kalau tak sebab aku ikut nk anta ida balik hostel, tak tau bila gaknye baru aku sampai. HEHE. B4 sampai ke Poli tu, akan lalu kat tepi pantai Teluk Kemang.

Best gak aku tgk tempatnya. Bolehlah kalau sekadar nk amik angin pantai. Kebetulan masa kitorang lalu tu betul² waktu tengahari dalam pukul 1++ mcm tu, tapi mak aihhhhh... orang punya lah ramai sampai penuh jek tempat parking nya. Kitorang takde lah singgah pun lalu aje. Kalau singgah pun, tak rela aku kuar daripada kereta. Matahari tengah mencanak² atas kepala. Mau pengsan aku kang. Lebih baik aku duk dalam kereta yang berhawa dingin tuh..SEJUKKKKKK :D



Sampai Poli dekat kul 2. Ida amik semula pass keluar nya kat pak guard, then terus masuk ke hostel dia. Senyap sunyi jek masa nih, maybe tak ramai lagi orang yang balik semula ke asrama lepas Poli tu ditutup seminggu kerana H1N1.



Angkat² barang, bawak masuk bilik ida. Luas gak bilik dia neh, tak macam bilik aku kat Poli shah alam dulu. Muat² ruang tuk 2 orang jek. Bilik ida nih, siap boleh bentang karpet kat tetengah bilik tuh. Dah mcm kat ruang tamu lak aku tgk..







Lepak² dalam 1/2 jam, terus kitorang gerak balik. Tak boleh lambat² sebab kak yati nk balik Jb petang tu jugak.. Sampai umah dekat pukul 4.30. Laju gak wawa speed kat highway, 1 jam setengah jek dah sampai. Tapi dalam perjalanan balik tu aku tido jek kat belakang..HAHAHA


Yang tersirat dalam tersurat;
  • Tak dibenarkan pelawat masuk dalam bilik sebenarnya, tapi kitorang belasah aje masuk..HEHEHE Ape nk kisah, sume warden tengah syok tido tetengah hari camtu. Mana lak diorang nk ronda hostel lak kan
  • Ida balik hostel pakai track-suit jek. Masuk jalan² kat jusco pon belasah jek pakai cenggitu. Alasan? Pihak pentadbiran Poli tak benarkan kuar masuk pelajar dengan memakai slack dan jeans. Aje le pelik kan? Abis tu, kalau selain slack ngan jeans track-suit jelah yang boleh? Takkan nak pakai baju kurung lak tetengah panas mcm tu. Cuba bayangkan, bebudak nih balik sendiri ke Poli dengan naik bas. Tak ke nampak selekeh dengan hanya ber track-suit aje? Haiyaaaaa...



mrs e

4 comments:

cik gemuks said...

rindu nyer kt poli kesayanganku
huhuhuhu

aik tak bleh pake jeans ngan slack?

sejak bile tue?

zaman kiteorg dulu
pake short bogel2 g pantai pn tara hal

heheheheh

isya said...

takle pakai jeans + slack. hm...pelik..

NoRT said...

gil la law tu...pe pekdah nye? ntah apa2 la....

mrs e said...

cik gemuks @ arween;
ha a.. tak boleh ween.. tulah, peliks jugak. pesal ek dia wat peraturan mcm tu?

tgk bebudak yang balik masuk hostel tu pun sume pakai track-suit. ade gak la 2-3 org yg pakai slack, tp maybe yg tu dah senior kut. tu yang takde hal jek pakai slack..bebudak freshie ni mmg le penakut; lagi² baru masuk sem 1 kan...

isya;
mau tak pelik..

nort;
ntah apelah tujuan dia tu pun tak tau..