kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Wednesday, September 30, 2009

Beraya Raya Pertama

|
Serbuuuuuuuuuu..balik dari kubur, terus stret beraya ke umah pakcik makcik belah mak n abah. Oh, campur sekali umah atuk tiri pompuan belah arwah abah. Atuk ni kitorang panggil atuk depan. Kenapa panggil atuk depan pun aku tak tau. Agaknye dulu umah nye berdepan kut dengan umah atuk aku [agaknyalah kan] Lupa lak aku nk tanye salasilah nama atuk depan tu kat mak aku [walaupun dah hampir 29 tahun ni panggil nama atuk depan tu, baru sekarang nak tau? dush dush dush kat diri sendiri..hahahahaha]


kat umah atuk depan
yang pakai serkup hitam tu la atuk aku

Dah berpanas siap berpayung² bagai kat kubur sebelum tu kan, konfemmmmm tekak kering n haus punyer. So, cara yang paling bijak ialah terus beraya ke rumah orang supaya dapat minum air free..tanpa perlu nak kacau² air & pecah² kan air batu masuk dalam jag..haaaaa bijak tak bijak kitorang neh..

 

E eh, tak tak..kang ade lak yang percaya ngan statement tak boleh pakai ai kat atas tu. Bukan sebenaranya, bukan beraya nk mintak air free pun, tapi macam tu lah rutin raya pertama kitorang. Balik je dari kubur, terus beraya umah diorang. Umah diorang pun dekat² jek ngan umah aku, so takde hal lah kan. Senang kalo umah yang dekat² ni dah habiskan beraya dulu. Esok lusa baru g umah sedara mara yang jauh².. :)

 
wawa, aku, kak cha

 
fifi nak menyelit jugak

 
sape paling cungggg? hahahaha

 
kat umah cik satman, adik arwah abah aku
iskkk..wawa, duduk katup² sket kaki tu, malu bakal mak mertua nampak.. hihi ;p

 
enterframe ajek diorang neh.. pantang nampak kamera
lebih² lagi yang belah kanan sekali tu..huhu

 
aiyookkk..nampak chubby nyer aku kat sini

 
kat umah cik waginah

tak sempat aku nak habiskan lagi 2 buah umah, member aku lak tpon cakap dah sampai depan umah nk beraya ngan family nya. Terus salam², n balik.. Yang lain teruskan perjalanan beraya sementara aku ngan mr e berjalan kaki balik ke rumah. Nak naik kereta, kereta tak boleh kuar pulak sebab dah kena blocked ngan keta lain. Takpe, takpe..eksesais katanye..jalan pun jalannnnn lahhhhh... :D



mrs e

1 comments:

eis said...

takpe, nak beraya ke rumah org mmg harus ketika lapar dan dahaga nanti tuan rumah kecik hati klu tak mkn/minum kat rumah dia hihi..