kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Tuesday, September 29, 2009

Bersalam²an; Bermaaf²an

|
Memang tetiap tahun, acara wajib lepas sembahyang raya adalah saling bermaaf²an antara ahli keluarga. Beratur lah kami panjang² dari yang paling tua dalam keluarga sampai lah ke yang paling muda. Dah bengkang bengkuk pun ada barisan tuh; mcm kepala keretapi terputus gerabaknya pun ade..HAHAHAHAHA mana taknye, kejap² ade yang kuar daripada barisan nak amik gambo sume..


turn aku salam ngan mak
aku dah start wat drama air mata dah

 
mr e bersalaman dengan kak yati

 
fifi bermaafan ngan mak

Tak tau kenapa, tiap kali nak bermaaf²an aku akan jadi sebak. Memang berjurai² lah air mata aku time mintak maaf tu. Macam terasa² & terbayang² segala salah & silap yang aku dah buat selama ni. Timbul kekesalan dalam diri aku sehingga aku menitiskan air mata. Serasa aku amat bersalah selama ini. [iyoooo lah tu menyesal sangat konon..mintak maaf ari ni, esok dah wat lagi..ekekekeke =p]

 
tengoklah muka aku yang sememeh baru pas nanges tuh
mr e cakap aku ni 'penyayu'..haha

 
fifi mintak maaf kat kak cha

 
anak² buah

 
anak² buah lagi..
ohh itu budak apis baju hijau sudah potong barisan nampaknye.. patutnya dia giliran no 2 akhir..

 
fifi bermaafan dengan aku..
buruk hamatsss muka aku tu weyh

 
aksi kami dirakam..
untuk kenang²an

 
pandangan jauh..semua anak saudara tgh bermaafan dengan yang tua

 
hanina dengan wawa

Ohhh..ini lah anak sedara aku yang ikut jadi 'perasa' orangnya mcm aku; aku rasa. Sebabnya, dia akan otomatik menjadi sebak mcm aku time bermaaf²an.. Beria² sungguh dia mintak maaf. Naik sedih pulak kitorang yang menengoknya..huhuhu

 
tengoklah..sampai berjurai² air mata dia
takpe..cik ma maafkan semua kesalahan hani, okeh?


Pas bersalam²an & Bermaaf²an..kitorang bergambar² pulak..Gambar² raya; entri lepas ni yer.. Aje jemu lak korang kang sampai sakit² mata tengok banyak sangat gambar dalam 1 entri aku nih..Sebab tu aku kena lah separate kannnnn




mrs e

3 comments:

DYLA said...

bestnyer ramai adik badik pompuan.....

anak buah cik ma tu sdih benar napa tu..

habsahmoktar said...

adus...cedih beno le anak mummy yg sorang tu...memang mcm cik ma dia...sensetive sgt2...

mrs e said...

dyla;
mmg best..hehehe..kalo dah kumpul reramai tu mmg gamat jadinye..tambah lagi dgn anak² sedara sume..heeee~

akak;
hik hik hik.. yela, dulu² kan cik ma nye ni lah idola dia..sampaikan makan maggi goreng pun "nak makan mi mcm cik ma"..hehehe