kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Sunday, September 27, 2009

Senyap Sunyi

|
Ari ni tentu ramai warga kota dah pulang ke kediaman masing², kan? Mana yang bercuti seminggu tu memang puas lah pulun beraya..

Ade gak yang taknak mengharungi jem kat highway [erkk..kat highway pun boleh jem?] dah bertolak balik awal² lagi. Cam kawan aku, dah balik semula ke KL malam tadi..

Bila semua anak rantau dah balik ke kota semula, ape yang tinggal kat kampung?

Yang tinggal hanyalah KESUNYIAN..

Rasa tak cukup masa seminggu tu untuk berkumpul bersama². Walaupun masa yang ada dah dimanfaatkan sebaik² nya, tapi.. tak cukup! tak cukup!

Umah mak aku [aku masih tinggal sama ngan mak] dah start senyap sunyi hari khamis bila akak sulong aku kak yati sekeluarga balik ke JB. Sungguh, terasa betul² 'kosong'. Rumah yang sebelum nya hingar bingar riuh rendah dengan suara adik beradik dan anak sedara, tiba² senyap. Sayuuuuuuuuuuu jek rasa hati bila kenangkan entah bila dapat berkumpul beramai² lagi..

Alangkan aku yang muda ni pun terasa sunyi, apetah lagi perasaan orang² tua mak² kita tu agaknya kan. Mak aku kira ok lagilah, ade gak teman nk ajak berborak ngan aku, mr e n adik aku. Tambahan lagi, wawa punya cuti pun masih ade sampai minggu depan.

Cuba banyangkan, kalau orang² tua yang duduk kampung tu sorang² n anak² balik kampung bila time² raya mcm ni aje? Tentu lagi sedih hiba hatinya kan? Sebab dia dah kembali berseorangan lagi...


Hurmmmm




mrs e

2 comments:

ija said...

tul tu naja..rasa rindu plak kemeriahan dan keriuhan..

DYLA said...

cepat update gambar raya!