kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Thursday, October 15, 2009

Jambu Yang Batu

|
Maaf kawan². Entri² aku ni asyik citer pasal makan saje. Entah kenapa lah nafsu kuat makan telah datang kepada aku. Upss.. Nak kata kuat makan, tak jugak lah. Sebab aku cuma teringin makan macam² benda aje..Bukan, bukan kuat makan..HAHAHAHAHA

Eheh, sudah terang lagi bersuluh. Masih tak mahu mengaku lagi tuh. HAHAHAHAsengal. :D

Mari kita bercerita berkenaan tajuk di atas. Kenapa jambu yang batu?

Hari ini, aku teringin nak makan jambu batu yang dijual kat depan The Store Tangkak. Sebenarnya dari semalam lagi aku nak makan, tapi bila singgah kat sana masa balik keje semalam, kedai tu dah tutup. Alahaiiii.. Terpaksa aku menelan air liur. Gulp gulp gulp

Jadi, tengahari ini, dikala cuaca panas yang amat terik, diikuti kebahangan yang melampau, aku gagahkan jua mengajak mr e keluar untuk membeli jambu batu itu sepotong dua. Sampai² sana, aiyokkkk...kedai nya tutup deh. Adeh deh deh deh.. Sangat hampa disitu. *Nanges lari² nyorok masuk dalam almari

Boleh je sebenarnya beli kat tempat lain yang jual gak jambu potong macam tu. Tapi aku tak nak. Sebab asam kat tempat lain tu tak sedap. Asam serbuk kaler cekelet tu aje. Kalo yang kat kedai tutup ni, asam dia special. Asam dia kaler putih, berketul². Sangat sedappppppppppppp woooo..

Hurmmm..tulah kan. Camne lah orang melayu ni nak maju kalo cenggini? Bukak 2 hari, tutupnya 5 hari. Tak macam kaum lain, sentiasaaaaaaaa jek berniaga merebut peluang yang ade walaupun keuntungan yang diperolehi sehari² tu sikit. Tapi yang sikit² tulah lama² jadi bukit.

E, eh. Teremosi lak aku. K lah, dah dulu ye. Kang terlebih² emo lak kat benda lain; padahal tak dapat makan jambu yang dah jadi jambu yang batu gara² aku tak dapat makan jambu. Ampeh.

Aku akhiri entri yang tahapahapatah ni dengan gambar jambu batu. Dah lama kan takde entri bergambar?


Images credit to Mr Google


p/s : balik nanti nak beli lah jambu batu ni kat kedai buah. Sedap jugak kalo makan dengan kuah rojak Mak Bee dalam peti ais tuh :)




mrs e

7 comments:

DYLA said...

kuah rojak mak bee tu mmg sedap kan..?

naja, kat sini ada jambu 80 kot nama dia. makan ngan sam dia. punye la sedap. hai.. dah dyla tingin jambu tu dah ni.

mrs e said...

dyla;
kannnn...? sedap kan kuah rojak Mak Bee tu? kat sana ade jual eh? kat sini susah ar nak cari. Yang ade tu pun sebab kawan fifi dak kedah yang bagi ole² tiap kali dia balik kampung..

dyla pun teringin dah ye? nanti balik beli lah.. Ehehehehe :D

isya said...

nak 1!! hehe

eis said...

pernah dgr org tersasul cakap jambu batu takde biji as 'jambu takde batu'. ahahahaha..kelakar. ehem, mangga muda tak teringin ke?

mrs e said...

isya;
boleh sajer.. ;)

eis;
HAHAHAHAHAHA
lawak, lawak..

erkk..mangga muda kah? tolong lah doakan bagi aura tu datang cecepat sket yer..hehe :)

Faizah_Haris said...

naja.....baca jek n3 ni dah terliur dan terbabayang2 dahhh....huwaaaaaaaaa....blk kang nak singgah bli gakk ler....kt sini pun ado...dia punya asam sgt spesel lain dr yg lainnn.....(sambil menahan air liur...)

mrs e said...

faizah;
wuiii..kat sana ade yer.. sedap kan? sehingga terbayang² sambil menelan air liur..

nanti kalo faizah beli, belikan tuk naja gak satu yer.. hehhe :D