kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Thursday, October 22, 2009

Pembangunan BG

|
"Kampungku sudah berjaya..Pembangunan sekeliling..
Ada jentera, ada kereta proton saga..Sawah padi menguning..."

Ewwwwaaahhhhhhhhhh..

test suara, test suara.. keh keh keh :D

Pernah dengar lagu tu tak? Kira tu lagu patriotik lah yang selalu dimainkan kat RTM1 ngan RTM2 dolu². Suke aku kalau dulu lagu ni kuar, terus karaoke bersama.. wahhhh karaoke katanye..karaoke sangat lah kan sebab disertakan lirik sekali lagu tu

Ni nak cite, sekarang ni pekan BG mmg tengah pesat membangun. Ai sebagai warga kelahiran BG, begitu vangga sekali. Yelah, daripada pekan yang dulunya dikatakan pekan koboi, sekarang dah mcm bandar dah. Sket je lagi tu nak jadi bandaraya.. he he he he

Sejak akhir² ni lagilah, sibuk kontraktor² siapkan mana² projek diorang. Yang mana tengah pasang lampu jalan kat tetengah tu, gigih nak siapkan semuanya secepat mungkin. Memang cantik lah pemandangan BG sekarang kalo nk dibandingkan BG dulu.


semasa dalam proses renovation


Yang penting, ade 2 restoran fast food dah nak dibuka kat BG. KFC & Marrybrown.. Syokkk woooo.. Kalo teringin nak makan jek, tak payah lah aku bersusah² nak turun ke bandar @ ke tangkak. G je BG, dah dapat makan. Lalu jalan kampung naik moto cabuk pun boleh!!!


p/s : KFC & Marrybrown dah pun dibukak saat entri ini dipublish





mrs e

2 comments:

mama | sarah | syimir said...

suka suka suka...
si sarah mesti lg suka la ni blk kg...

eis said...

ingatkan nk tunjuk gmbr jlnraya baru td. ini gmbr KFC. hahaha i like :)