kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Friday, October 9, 2009

Simpul Biawak

|
Korang selalu ke kena simpul biawak nih? Biasa aku dengar orang yang mengandung jek kan yang selalu kena. Aku pun tak berapa pasti ape punca yang menjadikan seseorang tu boleh kena simpul biawak..Yang aku tau, salah satu sebabnya adalah kekurangan kalsium dalam badan [tolong betulkan aku kalau tak betul ye]

Alkisahnya, pagi tadi waktu nak bangun tido aku boleh pulak terkena simpul biawak. Perghhhh..punyalah sakit yang hamatttttttttttt uols. Sakit tak boleh cakap tuh. Sampai terjerit² aku dibuatnya. Yang lagi bestnya, biasalah kan waktu pagi² tuh mr e suke golek² peluk aku dulu sebelum bangun. Dia boleh pulak ingat aku ok, sedangkan aku ni dah terkedu terkulat² terkejung satu badan macam dah nk terputus urat..Aku apelagi, tepis² lah tangan dia sume yang nk peluk aku tuh. Kalau boleh memang tak nak gerak satu badan, ni kan pulak dia nak peluk aku. Time tu yang aku ingat, aku gerak jek, memang konfemmm urat aku ni putus.. Sakit nye Nauzubillah..Nasiblah ye bangg.. =p

Mr e plak, bila tau aku kena simpul biawak, dia dah menggelabah dah. Terus terjun katil tak tentu arah. Padahal bukan boleh tolong ape pun..HAHAHAHA.. Nak pegang badan aku, aku lak tak kasi. Tu yang dia macam serba tak kena..

Yerla, mana tak menggelabah uols, kalo wife dia neh dah menjerit² mengaduh² dah macam ape dah.. pagi² buta lak tu..

Memang takut sangat nk gerakkan badan, tapi takkan aku nk terkejung macam tu aje kan..So, kasi gerak² kaki aku tu pelan²..Alhamdulillah..lepas tu ok :D

On the way g keje tu, saje borak² kosong ngan mr e

"Abang..aduhhh sakitnya kaki ayang kena simpul biawak neh.. sampai sekarang masih terasa sakitnya..Abang pernah tak kena simpul biawak nih?

"Pernah yanggg.. dulu² abang ade kena gak..Tapi abang kena lagi teruk"

"Iskk..yeke bang.. teruk macamana tu.."

"Abang kena simpul biawak ni, lagi lah teruk sebab ape tau.. Bile abang kena, bukan setakat kaki jek yang tak boleh gerak..Satu badan langsung tak boleh gerak ayang tau.."

"Eh, yeke macam tu bang..ayang rasa kalo simpul biawak ni selalunya mmg kena kat bahagian kaki jek kebanyakannya..Abang boleh pulak satu badan yer..Tak pernah pulak dengar macam tu.."

"Betul yanggg..satu badan tak boleh gerak yang abang kena tu..mata jek yang boleh gerak terkelip²"

"Itu ayang rasa bukan simpul biawak lagi dah namanya bang..Itu dah SIMPUL BUAYA.."

"HAHAHAHAHAHAHAHA"

Terus tergelak besar aku ngan mr e dibuatnya

Adeh..lawak² mr e nih. Tak pernah pun aku dengar orang kena simpul biawak macam tu sekali. Kalau sekali pun nak cong isteri dia ni pun kann.. agak² lah jugakkk..HAHAHAHAHAHA

Tapi kan, nape ek kalo kita kena simpul biawak tu, urat tu nak pulih semula mcm biasa amik masa jugak? Macam aku ni kena pagi tadi, tapi sampai sekarang (malam) masih rasa sengal dan tak selesa kat tempat kena simpul biawak tu..huhu


p/s : Apa kaitan dengan nama 'simpul biawak' sebenarnya? Nampak tak ade connection, kan?


Okeh, boleh ulang² cakap "BUAYA, BIAWAK" laju² sekarang. Aku kata sekarang! hik hik hik hik



mrs e

5 comments:

eis said...

kelakar. eh, bukan kelakar bab 'simpul biawak' tapi yang 'simpul buaya' tu :D

aleena said...

nama simpulan nie kelaka betol..

1st time dgo name nie..hikss

ArELeEz said...

1st time woo.. dengor psl simpul biawak nih! same spesis ngan crampkah?

isya said...

mmg sakit naja kalo kena simpul biawak ni, tu la dulu isya kena ms pregnant je..

YAN said...

Lain kali, kalau kene, lurus kan kaki, tarik ibu jari..Lawan sakit tu.. die akan sakit gak.. tapi tak lama..