kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Friday, November 20, 2009

Jenuh Menunggu

|
Last saturday ke imigresen melaka sebab wawa n mak aku nak wat passport. Aku memang suggest kat wawa dari ari tu kalo nak wat pasport, wat kat melaka sebab dapat siap dalam masa 2 jam. And aku dulu pun wat kat situ. Kalau buat kat muar, kena tunggu dalam seminggu baru siap..

Wawa ajak aku sebab dia tak berapa nak cam jalan ke sana kalau potong ikut jalan dalam tangkak-jasin-ayer keroh. So aku kena lah ade sama sebagai penunjuk jalan. Sekali sekala perasan jadi tour guide lah kejap.. Ecececececeh ;p

Jalan² situ memang aku ingat dan hafal. Mana tak ingat nye beb, situlah yang aku ulang alik dulu waktu berdating²an dengan mr e. Sini mana ade lagi tempat yang lagi best nak pegi pun kan.. So memang aku banyak menghala ke sana lah kalau kuar berdua.. hi hi hi

Gerak dari umah agak awal jugak, kul 8++, sekali ngan mr e nak gerak ke singapore. Sampai imigresen dalam kul 9.30. Amik borang, isi, sekali masa nak amik nombor giliran tu orang tu kata nak ic fotostat lah pulak.. Adusss, bengong betul. Kenapa lah tak cakap awal.. Dalam borang tu pun yang diakasi  takde cakap nak fotostat ic..

Maka beraturlah berbondong² kat kedai kecik tepi tuh nak memfotostat. Satu hal pulak, dah le ramai orang, boleh tak akak fotostat tu buat keje dengan lemah gemalai aka lembss yang hamat.. hanginnn jek aku..!!

Lastly, dapat no giliran dekat pukul 10. Masuk kat dalam, sekali punyalah ramaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii orang.. Hambekk kau.. Semua pun pakat² nak buat pasport nk ke oversea kah? Diorang ni tak takut ke ngan H1N1 tu? Penuh gilerrr orang.. Dah le kaunter yang bukak sikit jek, nama pun weekend kan..

So, nak tak nak, tunggu jelah. Bagai menunggu buah jambu yang tak gugur..


angka giliran mak aku 1158, wawa 1159


Dan cube korang tgk giliran yang dekat skrin atas tu
[klik imej untuk tumbesaran yang hebat]


Snap diri sendiri.. jangan tgk lubang hidungku yang chumell itu..
kah kah kah ohh pelisssss


Wawa dah buat muka boring


Mak & fifi yang tenang² saje :)


Tengoklah ramainya manusia di situ

Aku bajet² masa, dalam kul 11 setel dah sampai urusan pembayaran. Sekali overrun lak masanya. Giler punya lambat weyhhh.. Aku target, kalau dalam pukul 11 dah setel, memang boleh dapat passport tu pukul 1 la kan, kira ngam² ho lah dengan diorang yang nak tutup kedai pukul 1 tu sebab weekend diorang bukak ½ hari jek..

Nak tunggu nombor dipanggil untuk wat pembayaran pun dah lebih pukul 11, esok jelah jawabnye dapat passport tu. Sekali tu bila tengok kat resit pembayarn tu betul, dia dah cop supaya collect passport tu hari esok. So kitorang pun kuar dari situ.

Balik tu singgah ke jusco jap, makan McD. Then jalan² cuci mata kejap. Memang langsung takde beli ape² pun. Pecah rekod!!!

Pusing² jap, dah puas cuci mata, baru kitorang balik umah


p/s : jom becuti kat bandung.. jom jom jom.. [adik, ko bile lagi....muahahahahahahaha - gelak keji ;)]




mrs e

6 comments:

puterikurekure said...

nak pi bandung ke???
wahh..bestnyee...

mrs e said...

puterikurekure;

hiks.. xdelah intan.. saje jek naja cakap cenggitu.. mana tau ade sesape nak sponsor ke kannnnnn..

ahahahahahaha :D

isya said...

jom jom kita ke bandung! puan naja belanja.. ;p

ArELeEz said...

bese la.. ujung2 tahun.. sumenye nak coti2 holiday.. nak terjah year end sale lagik..

DYLA said...

naja makin cantek skang. :)

sWeEtdARLiNG said...

1158 tu alamat umah aku kat kampung.. hehehehe