kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Wednesday, November 4, 2009

Jom Makan Mee Udang

|
Ape rasanya mee udang tu, aku pun tak tau. Ini 1st time nih aku nak makan mee udang. Keglameran nya sampai masuk majalah 3 dulu rasa² nyer macam sedapppp jek.. tapi iye ke?

Mak aku penah lah makan sekali dulu. Kalau ikutkan kata mak aku, mee udang ni sedap. So, kena la rasa sendiri dulu ape² hal pun ye tak. Sebab tekak kan lain².. Ade orang kata sedap, ade kata tidak..Ikut masing² punya selera lah kan..


Mak yang sabar menunggu mee udang sampai


Aku dengan Hanina


Aku dengan wawa .. Errr.. sekali lagi enterframe yang kat belakang tu.. Photogedik juga husband ku ini yer..
(Ampun sekali lagi abanggg)


Mak n kak cha


Kami bertiga - Fifi, Wawa n Cik Puan Naja [kih kih kih, geli jek bagi gelaran kat diri sendiri]


Mr e yang jadi rebutan antara 2 orang budak ini.. Teruk tau korang.. Tak dapat cik ma nak beromantika dengan cik e..Ahah :D

Dah jenuh jugak ber snap sana sini. akhirnya hidangan yang dinanti²kan pun sampai. Dah tak sabar ni nak masuk dalam mulut.. Ngap ngap ngap.. Iskkk gelojoh la pulak..


Lala [masak sweet sour rasanya lah?]


Kailan Ikan masin.. sedapppppp..[telan air liur saat ni]


Ini diaaaaaaaaaaaaaaaa.. treng trengg trenggggg.. Mee udang..slurp slurp


Siakap stim

Memasing senyaaaappp jek masa makan tu. Menghayati betul. Perut dah terlapar-lapar dari tadi dah kan. Harus khusyuk benar time makan.. keh keh keh keh

Pandangan aku;
Mee udang ni lebih kurang macam mee bandung. Ade banyak ramuan yang digunakan untuk kuah dia tu. Kuah nye pekat, tapi tak pedas. Untuk aku, bolehlahhh.. but kalo diberi pilihan antara mee bandung dengan mee udang, aku pilih mee bandung. Sebab kuah dia lebih pedas sikit dan ramuannye lebih terasa. Macam mee udang ni, walaupun kuahnye dah cukup pekat, tapi ramuannya tak terasa sangat.. Atau, sebab aku ni dah biasa makan mee bandung muar, so sebab tu bila makan mee udang yang tak biasa aku makan jadinya aku rasa biasa² aje?


Tapi kalau tengokkan kat gambar² yang dipaparkan kat kedai tu, ramai gak selebriti n artis yang makan mee udang tu kat situ. Ni aku ade snap sikit beberapa selebriti yang makan kat kedai tu..



Angkasawan negara


Rombongan TV3


Datuk Farid Redhuan


After all, oklah mee udang tu. Tak salah mencuba sesuatu yang baru. Dalam hidup ni, kalau kita tak berani mencuba, kita tak akan tau sesuai ke tak sesuatu tu dengan diri kita. So uols, apelagi, sape yang belum pernah mencuba tu, cubalah.. Mana tau kena pulak ngan selera tekak korang semua.. :)




mrs e

3 comments:

Maswani said...

mee udang tu mmg best..jom la try char kuew tiau kt sg petani lak..dh dekat tu..hehe..

mrs e said...

maswani;
uhhh..meleleh air liur mendengar CKT tuh..

takpe, next time naja g sana naja try lak CKT tu.. :)

eis said...

geramnya tengok makanan2 itu ptg2 ni...grrrrrrr..