kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Friday, January 8, 2010

3 Dara

|

Inilah koleksi 3 dara aku.. Suke sangat aku baca kartun 3 dara pingitan ni. Suke tentang ceritanya yang berkisarkan kehidupan dalam sebuah kampung. Setiap episod digarap dengan penuh penghayatan oleh pelukisnya menjadikan watak² nya seolah-olah hidup.

Esah, Noi, Awa & dibantu watak Jai sebagai kawan karib mereka bertiga menjadikan ceritanya seronok untuk dibaca. Semua cerita yang ingin disampaikan mengandungi mesej tersurat berunsur nasihat dan teladan kepada pembaca. Dan yang paling aku suka, setiap elemen² kehidupan di kampung tu memang betul² 'menjadi', seolah² kita dapat membayangkan realiti sebenar kehidupan di kampung..

Aku pun budak kampung, jadinya aku suka lah baca cerita ni..BESTTTT..


Two thumbs up!! =)




mrs e

1 comments:

isya said...

ooo.. ada gak buku ni eekk?
isya pun suka baca, tp sejak dah kerja jarang dah baca..huhu
(gilernya lama kn?? ;p)