kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Wednesday, February 17, 2010

Makan Besar

|
Ini betul² makan besar wooo.. Bukan dorang yang sambut CNY jek yang ade makan besar, kitorang pun adee jugekkkk.. hehehe.. Makan besar kitorang lagi awal sehari daripada diorang; lagi advance gitu.. hik hik hik

Sebenarnya, kat kilang nih ade pertandingan mencipta objektif untuk jabatan masing-masing. Objektif yang paling kreatif dan memenuhi kriteria yang ditetapkan pihak juri akan dipilih untuk menjadi pemenang. Pemenang pertama dapat RM 500, kedua RM 300, ketiga lak dapat RM 200.

Tak sangka lak dept aku terpilih jadi pemenang pertama. Padahal, gitu-gitu jek layout nye. Tapi aku akui lah, ade sikit kelainan lah daripada layout dept lain, yang lebih kurang sama jek kebanyakannya.. huhu

Untuk itu, nak raikan kemenangan n leburkan duit 500 tu, kitorang ramai-ramai g makan kat Sabak Awur, Muar. Aku tak pernah pegi situ sebenarnya, agak sesat barat jugalah nak sampai, padahal senang baitu jek nak ke sana. Tapi dah kata tak penah pegi kan, nak lagi aku tak pegi sama-sama ngan dorang yang lain coz aku balik umah dulu mandi n lepaskan solat maghrib kat umah.. Sib baik jumpa jugak akhirnya tempat tu :)

Banyak gak menu yang ade, sotong sambal, cencaru bakar, sotong goreng tepung, kailan ikan masin, kerang bakar, telur dadar, siakap 3 rasa tapi ini jelah yang aku ingat. Yang lain tak ingat dah.. Air lak fresh orange n tembikai..


Antara menu yang ada


Kami yang hadir


Sekejapan aje dah habis


Aku sorang jek pompuan kat situ.. Dah tentu dept aku ni ade 2 orang jek pompuan, yang sorang lagi tak dapat pegi, aku la bunga diantara kumbang-kumbang di situ.. Tapi aku bunga yang dah ade bodyguard.. Awwwwwwww

Pastu dah namanya yang lain lelaki, lelaki kan kuat makan, ape yang dihidang tu sekelip mata jek dah hilang. Aik? Macam silap mata lah pulak.. Burok lantok betul la diorang ni.. HA HA HA HA HA

Semua sekali kena RM 300++. Oklah tu kan. Sebab aku rasa, makanan nye pun so-so aje. Tak delah sedap n berasa sangat.. Kira kenyang ajelah.. Alhamdulillah..






mrs e

0 comments: