kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Monday, March 15, 2010

So Sleepy.

|
Rasa mengantuk sangat! Sangattt-sangattttttt..!!!

Berat jek mata aku ni nak celik..Berhujung minggu yang agak penat, inilah selalunya yang berlaku di pagi isnin...

Ari jumaat, hari yang aku rasa tiba² aku menjadi seorang yang sangat sibuk. Tak selalu aku rasa macam ni. Selalu walau banyak mana pun keje, aku tetap dapat merasa ke-santai-annya.. Ini tidak, dari pagi memang aku rasa banyak sangat keje yang menuntut perhatian aku. Itu penting, ini penting. Hinggakan aku terpaksa bekerja sehingga ke 10 malam.. Memang kalut.

Bila balik dah malam, sume aktiviti malam pun tertunda-tunda. Sampai rumah nak mandi, makan, medang.. hampir 2 pagi baru kami tidur...

Pagi sabtu nya pulak, pepagi dah bangun. Mr e bersiap nak g keje, sementara aku menjadi baby-sitter ari ni. Bukan sape jek pun yang aku jaga, anak sedara aku. Selalu tu mak aku yang jaga, tapi sebab mak aku ade rombongan nak anta orang bertunang, maka aku la yang amik alih. Sumenya Ok-Ok aje, tapi by the time budak tu nak tido jek, boleh pulak takde karen. Apelagi, 'menyanyi' lah budak tu kepanasan. Sib baik la wawa ade balik kampung, ekon keta dia la yang menyelamatkan keadaan.  Sampai ke Gersik tu peginya nak menidurkan budak tu. 2 kari trip lak tuuuuuu...

Malam sabtu, ke rumah makcik aku sebab ade kenduri kahwin. Dekat je rumahnya, selang 2 buah rumah dari rumah aku. Balik dari rumah makcik aku dah lewat, tido pun lewat dekat² kul 2 jugak..

Ahad petang, ke rumah makcik aku lagi. Kul 4.30 baru balik. Lepak-lepak kat umah sambil melayan pakcik-makcik aku dari Segamat & Batu Pahat. Malam pulak, lepas isyak, g lagi umah makcik aku yang wat kenduri kahwin tu.. Ade kuda kepang. Dah lama tak tengok, harus tak lepaskan peluang walaupun takut-takut.. Ramai gilerrrr orang yang datang nonton.. Takut bila tengok time diorang dah naik minyak.. Seriauuuuu...

Show kuda kepang abis kul 11.40++ malam. Balik umah gitu gini gitu gini, dekat pukul 1 jugak aku tido..

Berapa malam asyik tido lewat jek, tu yang aku rasa tak cukup tido.

Sikit punya liat nak bangun pagi tadi. Lagi-lagi tengok fifi syokkk je tido tak keje sebab cuti sekolah kannnnn..

Haihhhhh.. (-_-")

Nur Rania Irdina
Aku jadi baby-sitter ini budak oh..






mrs e

3 comments:

eis said...

olololo..umur berapa baby tu?

mrs e said...

eis;
baby tu baru 3 bulan..

puterikurekure said...

comelnyaa...

kite dulu kan naja, dah berangan2 kalau dapat baby girl, nak bagi nama Irdina.

sekali kawan baik kite pon bagi nama kat anak dia erdeena. spelling je lain. sebutan sama.

hahaha.
sib baik yang keluar lelaki. kalau pompuan...mau bergaduh sentap ngan kawan tu kot.