kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Thursday, April 15, 2010

Part 2 : Persandingan Mahfuzah & Rushdi

|
So soriiii.. Ingatkan semalam dapat update sekaligus dalam sehari citer pasal sepupu aku kahwin ni, tapi tak sempat lak aku nak karang ayat. Gambarnye dah ade dah masuk dalam draft, tapi nan ado masa sampei ke petang. Aku sambung ari ni la ye :)

Ari ahad tu, dalam kul 11 gitu kitorang gerak dari umah. Mulanya ingat nak naik sekali ngan abang aku, tapi tukar plan sebab mak aku rasa tak larat nak pegi n nak berehat je kat rumah. Abang aku tido umah mertua dia kat pagoh malam ahad tu, lepas tu jiran mertua dia ade pulak kematian. So dia suh kitorang gerak sendiri dulu sebab mungkin dia lambat coz nak gi melawat.. (tapi kalau mak aku pegi, dia tetap akan balik jugak amik mak aku untuk sama-sama g BP tuh)


Ini budak tecit belum sampai lagi dah tido.. Masuk keta kena ekon je lelap..


Cik Puan Blog :)


Sampai umah makcik aku lebih kurang dekat kul 12, perut agak lapo, makan le dulu. Makanannya ok la, sedap. Sebab ape aku kata gitu, sebab aku bukan minat sangat makan nasi minyak dan aku makan masa tu perut tak betul-betul lapo. HAHA. Tapi wawa ngan kak yati kata lauknya sedap. Makcik aku guna katering jek. Senang, sebab ade dayang-dayang dari katering tu yang serve kitorang makan. Siap dera suruh itu ini lagi.. Jahat jek.. hehehehehehe :p

Fifi sabotaj, mulut aku tengah penuh diamiknya gambar


So amik lagi sekali, walaupun masih nampak pipi sebelah kembung
much better :)


Lauk pauk yang ade


Abang zaki n Kak Cha
Kat belakang tu pakcik aku (bapa pengantin)


Kak Yati (kanan) dengan kawannya masa anak dara dulu

Lepas makan, tak tau nak lepak mana. Dah le panas belengas, sume pun cari kipas aje. Cari port yang dekat ngan kipas jelah nampaknya. So duduk kat dalam umah. Si Irdina pun dah start cranky dah. Yerla, penat, ngantuk nak tido, dengan panasnye lagi. Alangkan aku yang dewasa ni tak tahan, lagikan budak secoet gitu. Memang mana yang ade baby maknya jadi tak menang tangan, sebab anak-anak kepanasan..huhu

Dina yang dah terpusing sana sini, sementara wawa amik gambo sorang-sorang


Fifi, Dina n pengantin


Aku ngan pengantin

Tepat pukul 2, kompang pun bunyi tanda pengantin lelaki dah berarak datang. Apelagi, tak lepaskan peluang jadi toll-door-girl lah. Paling tak tahan sampaikan sepupu aku kakak si pengantin, Linda ketawa terbahak-bahak sebab bila kitorang tahan pengantin takleh masuk umah nak mintak tol, boleh tak si pengapit yang tersenyum-senyum simpul tapi pengantin yang banyak cakap. Aik? Dah terbalik kut niiii... Mana satu pengantin, mana satu pengapit? Sebab selalunya pengantin yang behave, pengapit yang kecoh ramah tamah.. HAHAHAHAHA

Lalu celah-celah bedah, eh salah. Celah khemah.. HAHA


Tengah tunggu urusan pembayaran tol selesai..
Korang tengoklah pengapit dia tuh, memula aku ingat YA-A-AW, sekali awek dia punyalah cunnnn ko!

Dah le tu, yang tukang bagi duit tol tu bukannye pengapitnya jugak. Tapi mak bapak si pengantin. Lagi la kitorang terkekeh-kekeh. Korang bayangkan lah, mak bapak pengantin yang sibuk depan pelamin nak bagi duit tol.. Tapi tulah kan, maybe diorang takde experience, nak lagi ikut adat johor cemana cemana kan, pastu baru lak 1st time anak kahwin, mungkin ade gelabah sket..

Ayah pengantin (kiri) n emak pengantin lelaki (kanan) tengah sibuk agihkan duit tol :)


Pengantin Baru.
Awat muka layu jek ni? Hangpa penat kaaaa?


Snap lagi sekali. Ok sket ;p


Takde masalah pun sebenarnya, cuma nampak macam kelakar sebab dah lari dari kebiasaan..

No matter at all :)

Sanding kejap, pengantin lum posing pun dah disuruh makan dulu. Kitorang lepak je kat dalam lagi, sebab luar lagi la panas takde angin. Sementara kitorang lepak tu, sempat la jugak si wawa ni berkaraoke 2 buah lagu..

Wawa dendangkan lagu selamat pengantin baru wat pengantin


Makan berdamai/beradap. Ni masa kitorang dekat nak balik dah ni


Dalam kul 3 lebih camtu, kitorang mintak diri. Dah penat n Dina pun dah meresah. Lagipun nak singgah kat Bakri anta anak buah aku sekali. Yang tu aku citer lain entri ek..








mrs e

2 comments:

puterikurekure said...

hehehe.
teringat masa kite kawen dulu.
kawen kat perak, tapi kena ikut adat johor gak. ye la kan, ramai sedara kite org johor.

:)
besttt!!!

mama | sarah | syimir said...

first time tgk pelamin ada frame gambo pengantin....heheehe