kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Wednesday, May 26, 2010

Saya Nak Cuti! ;P

|
Eheh. Tajuk kat atas tu macam nak masuk pertandingan blogpost MAS tak lama dulu kan? Hehe.

Dah rasa bowingggggg jek keje. Tiap hari asyik membilang hari dan terfikir-fikir aktiviti yang nak dibuat sepanjang masa bercuti nanti. Dan juga asyik melayari web cari info-info berguna yang boleh diaplikasikan masa bercuti.. ngeeee~ :D


**********

Oh, lupakan lah pasal bercuti kat atas tu. Lama lagi pun nak peginya ;P.

Meh nak citer sket pasal passport antarabangsa aku. Ari tu ade member kat Fb tanye, aku g teman adik aku buat passport kat imigresen apesal aku tak wat sekali?

Untuk pengetahuan, aku dah ade passport antarabangsa ni lama jugak lah. Lepas kahwin dulu aku wat passport sebab mr e ajak g jumpe sedara maranya kat Singapore. Masa tu mana ade dah passport terhad ke Singapore kaler biru macam dulu-dulu punye tu...

Nak buat masa tu terus kena yang 5 tahun punye, 64 muka surat, RM 300. Bukan macam sekarang, dah ade dah yang 2 tahun punye, 32 muka surat, RM 100. Untung berbaloi-baloi kan kalo wat yang 2 tahun punye tu?

Bukan ape, sebab ape aku rasa tak untung aku punye passport 5 tahun tu? Sebabnya, selama tempoh dekat 3 tahun ni, baru SEKALI aku ke luar negara!!! (tu masa g Singapore pas kawin dulu le tu)

Sangat tak berbaloi-baloi kan?


P/s : Tibe-tibe teringat gambar aku dalam passport biru mak aku untuk ke Singapore dulu (masa tu kan budak bawah 12 tahun disekalikan ngan ibu/bapa/penjaga). Giler punye sememeh weiiiiiii... HAHAHAHA







mrs e

4 comments:

sz | m.a.s.s said...

mmmg sungguh untung skrg passport antarabangsa dah murahhhh....kita ni mmg tak selalu kuar obersi, mmg sesuai beli yg mukasurat sikit2 je kan...

mrs e said...

sz|m.a.s.s;
tu la zi.. habis terbuang rugi jek tempoh 3 tahun yang dah lepas.. uhuksss

isya said...

isya punya pun dah expired..huhu
kena renew ke bt br eehh?

mrs e said...

isya;
renew jek boleh kut.. tapi untuk kepastian boleh la tanye pada pihak² yang berkenaan..