kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Thursday, June 3, 2010

Tersentuh Hiba T___T

|
Tadi aku blogwalking ke blog nojj, baca entri dia yang latest terus aku jadi hiba dan menangis. Serius, aku menangis sebab terlalu sedih.. T______________T





Kenapalah ade manusia yang berperangai macam ni? Binatang pun tau sayangkan anak, ini kan pulak manusia. Aku ni tengok gambar tu lagilah tersentuh, Ya Allah, comelnya baby tu. Rasa aku nak dukung n peluk dia supaya tak kesejukkan. Kasihannyaaaaa diaaaa..

Aku yang belum dikurniakan anak ni pun tersentuh dengan naluri keibuan aku, kenapalah ibu yang melahirkan dan mengandungkan bayi ni selama 9 bulan dan sanggup dibawa ke sana ke mari sepanjang tempoh itu, even nak ke tandas pun still dibawa jugak, kenapa sanggup buat perlakuan yang tak berperikemanusiaan tu?!!!

Tak berhati perut ke ko wahai si ibu? Dah hitam legam sangat ke hati ko tuh?

Aku baca dari blog nojj tu, dia kata ade kemungkinan bayi tu dicampak kuar dari keta waktu hujan lebat. Malangnya nasibmu wahai sayang, kamu memang tak berdosa. Semoga kamu ditempatkan di JannahNya dan menjadi bidadari syurga.

Dan kepada si ibu, nantikan sahaja pembalasan dari Allah. Sekarang sesapa buat jahat sekejap aje Allah dah bagi pembalasanNya, tak payah nak tunggu lama-lama kat Hari Akhirat nanti!


*sedih..



p/s : credit tu nojj for the pictures









mrs e

4 comments:

puterikurekure said...

diorang ni teruk sangat dah. penyakit skarang ni, hati dah terlalu jahat. masyaAllah.

mrs e said...

puterikurekure;
tulah intan.. gerammmmmmmmmmmm sangat² dengan diorang yang tak tau dah nak cakap perangai ape, sebab binatang pun tau sayang anak.

nilah manusia akhir zaman.. MasyaAllah.. Astaghfirullahal'azim..

:(

sz | m.a.s.s said...

bukan ibu je ...si bapak (pasti tukang penyumbang utama gejala ni) pun mesti dipersalahkan....
:((

mrs e said...

sz;
yerla zi.. si bapak tu dah tentu² lah, dah malas nak cakap, sebab mmg selalu lepas tangan n tak mengaku.

tapi kan si ibu ni selalu nalurinya lembut, penyayang, lebih² lagi dia yang mengandungkan anak tu. tapi masih sanggup buat perkara macam tu..
T_T