kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Monday, June 21, 2010

Vacation To Jakarta V (Finale)

|
**Haihhhh.. giler punya la lama kan aku nak ngabehkan entri Jakarta ni.. Tak berkesempatan laaa.. (iyo la tu.. HAHA)..

Last day kat Jakarta, pepagi lagi kitorang dah kuar ke Tanah Abang. Tak semua yang pegi, Abang Zaki n kids tinggal kat hotel, sebab Abang Zaki ade short meeting n bebudak tinggal kat bilik kejap sementara Abang Zaki attend meeting nya tu. Bukan ape, sebab kitorang nak cepat, nak beli  ape yang rasa tak cukup lagi, baju raya,  souvenir n kiriman-kiriman dari member.

Kali ni, kitorang memang sampai awal. Dalam pukul 9 kitorang dah kat Tanah Abang. Ada kedai-kedai yang dah bukak, dan ade yang baru nak bukak. Kira kitorang ni first customer la bagi kebanyakan kedai.

tak tahan betul tengok telekung, mesti nak beli

sempat posing ;P


beraneka baju kebaya yang murah-murah.. 
aku beli gak satu wat kenang²an

Oh, aku tak berapa teruja sangat tengok baju-baju kebaya yang cantik-cantik nih. Aku lebih teruja tengok telekung yang bermacam warna. (Adakah mungkin disebabkan faktor bentuk badan aku yang agak membesar kebelakangan ni, sebab tu tak nak pakai kebaya dah.. eheh).

Si wawa pun sama, sampaikan dia memborong 6 pasang telekung!! Memang cantiktertarikkaumemangdabommmmm la sume telekung kat sini. Design nya payah nak jumpa kat Malaysia, n kalau ade pun, memang diorang jual ngan harga yang melambung-lambung. Series aku cakap, sesapa yang tak penah sampai kat sini, tak akan tahu KEBENARAN tentang harga-harga telekung ni yang tersangat la murah. Selalu tu, kalau kirim pun diorang akan mark-up dengan harga yang lebih tinggi. Aku taulah, sebab member aku pernah jek kirim-kirim beli telekung ni kat orang yang pernah ke sini :D


misi mencari baju raya sedang dijalankan


pilih-pilih design mana yang berkenan



Jenuh jugaklah kitorang berpusing-pusing mencari baju raya. Tahun ni, adik beradik ipar duai sume tema kaler sama. Sekayu lagik. Saje jek nak wat cam boria. Cam kumpulan nasyid marhaban pun iye jugak.. he he he he.. Dan ketua kumpulan nasyid, dah tentulah emak aku, yang pakai kaler lebih menonjol sket dari ahli kumpulan.. hiks ;P

Oh ya, baju raya sedondon tahun ini telah di 'sponsor' oleh emak aku.. Mekacih emak. Ai lebiu so much laaaa ♥♥♥

sambil tunggu kain dipotong, sempat snap gambar berdua :)

border untuk lengan punyalah banyak, pilih punya pilih sampai ke sudah aku tak beli pun.. HEHEHE

Luggage baru beli ;P

Lepas habis sesi penyoppingan, terus macam.. whoaaaaaaa.. banyaknye hasil belian. Iskk camne la nak wak balik kan.. Plus, mana nak sumbat lagi nanti nih? Luggage sume dah penuh. Nak tak nak, memang kena beli luggage lagi. Bukan satu, tapi dua.. Satu besar, satu sederhana laaaa...

Siap sume, terus balik hotel. Tak boleh lambat, sebab kul 2 dah nak kena check out. Sampai jek hotel, solat n bungkus sume sumbat selit ape yang patut, by the time kul 2 kitorang dah berkumpul kat lobi. Setel urusan bil, terus Abang Zaki amik dua teksi merc ke airport. Group aku yang jalan dulu, tapi Abang Zaki yang dulu sampai airport..


Goodbye Grand Hyatt, goodbye Jakarta

beli souvenir n hadiah kahwin untuk member kat airport

Sampai airport, terus ke kaunter KLM, check in. Pastu, g makan jap sebab tadi tak sempat makan. Dalam kul 5.30 kitorang masuk ke balai berlepas. Flight dari Jakarta ke KL adelah pukul 6.50 petang waktu tempatan.

Ambik masa lebih kurang 2 jam, kitorang sampai KLIA pukul 10++. Tunggu untuk amik luggage semua, kul 11++ kitorang kuar dari KLIA dan sampai umah abang aku dekat pukul 12 tengah malam..

Esoknya kul 9.30 pagi aku gerak balik ke Muar. Aku gerak dulu ngan mr e n fifi sementara mak aku gerak balik lambat sket ngan wawa. Sampai umah kul 1.30 kitorang dah lepak kepentan.. hiks

Phewwwww... penat memanglah penat tapi SERONOK..!! Baru jek balik tapi dah berangan nak g vacation lagik.. he he he..









mrs e

5 comments:

sz | m.s.s said...

wahhhh sukaaaaa....best kan jalan2...lg plak beli itu ini...tak menang tangan + tsenyum/tsengih tak habis wooo....

mrs e said...

sz|m.s.s;
tulah zi, rasa macam nak pegi lagi jek.. hehehe

isya said...

wah... banyak memborong sampai beli luggage lagi.. ;)

Eis said...

2 jam je eh ke jakarta?
sabah 2 1/2 jam tau..

mrs e said...

isya;
hasil borongan berkumpulan tuh, bukan perseorangan.. hehe

eis;
ha a, lebih kurang 2 jam jek.. sabah lagi jauh kut, sebab nak ke barat.. jakarta ni macam turun ke bawah jek gitu.. (kalau tgk ikut peta la..) HAHA