kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Saturday, July 3, 2010

Berbelah Bahagi

|
Aku betul-betul dalam dilema. Rasa hati nakkkkkkkkkkkkkkkkk sangat sambung belajar. Untuk masa depan diri & keluarga.


Tapi, biasalah. Korang pun tau, selalunya faktor kewangan yang jadi masalah.


Ermm.. banyak kebaikan dan kelebihan sebenarnya kalau aku sambung belajar ni. Lagipun, takkanlah aku nak sepanjang masa keje kat tempat keje sekarang kan? Sekurang-kurangnya, kalau aku sambung belajar, aku dah bertambah lagi kelulusan dan tingkatkan sket kelulusan aku daripada apa yang aku ada sekarang ni. Dan mungkin, untuk dapatkan pekerjaan lain setaraf dengan kelulusan yang aku ade tu nanti lebih cerah.


Hati memang kuat nak sambung belajar.


Mungkinkah ini masanye aku untuk ikut pepatah peribahasa "berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian, bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemudian"?



*praying from deepest of my heart







mrs e

1 comments:

eis said...

skrg adalah masa yg terbaik klu naja nak sambung belajar sbb nanti bila dah ada baby lagi byk benda nak kena fikir terutamanya masa :)