kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Tuesday, July 20, 2010

Cem Cem Cem

|
Ari tu balik umah MIL mr e ade beli cempedak goreng wat minum petang. Aku sebagai menantu yang baik lagi bersopan santun lembut tutur kata lagi TAK bijaksana (boleh blah la bluwek bluwekk ;p) telah mengkontrol ayu makan 2-3 ulas jek cempedak goreng tu..


E eh, lama dah tak makan, sedap laaaaa. Nak makan banyak, segan la pulak. Nampak nau gelojoh.. Kennot kennot do laik dat. Nanti jatuh status menantu hantu tu ;Pp


Pastu semalam teringin lagi nak makan sebab tak puas makan semalamnye. Ingat nak cari orang yang jual da siap goreng, tapi takde la pulak.. Haihhh..


Letak status kat fb teringin nak makan cem goreng nih. Tup-tup fifi ade komen cakap kat umah ade 5 bijik dia ngan mak aku baru amik. Sebenarnya kat kebun akak aku tu ade jek pokok cempedak. Tapi besa lah, selalu tu agak kemalasan nak pegi. Ni dia dah amik ni memang rezeki aku betul lah kan.




Aku pun sms fifi, tanye ade tak tepung adabi kat umah. Pastu tak lama tu mak aku lak tipon. Emak aku cakap nak buat ape ngan tepung adabi. Goreng cempedak tak payah pakai tepung adabi. HAHA Agak kantoi aku disitu. Nampak nau kurang pengetahuan. Eh, tak. Janganlah nak salahkan aku, cumanya aku agak konpius sikit sebab selalu tu mak aku kalau goreng pisang dia campur jugak sket tepung adabi ngan tepung gandum tu... Nak bagi hasil yang lebih rangup..


Mak aku ade jugak sampaikan berita yang mendukacitakan. 5 biji buah cempedak tu bukannye dah masak. Mak aku amik tu untuk diperam. Iyer-iyer la aku ingat mak aku amik yang dah masak n boleh digoreng terus. Apalah fifi ni. Bagi info tak betul. Nampak nau dia pun tak tau nak membezakan cempedak masak ngan cempedak mentah. Lalu dia pun kantoi disitu... lalalalalala~


Nak tak nak, aku kena la beli cempedak kat kedai buah balik keje tuh. Nampak sangat macam tak berapa patut, sebab kat kebun ade cempedak tapi masih nak beli lagi kat kedai. Mungkin kes aku ni boleh dikecualikan, sebab kalau dah teringin punya pasal, aku akan cari sampai dapat.


Jenuh jugak la mencari, 3 kedai buah yang aku pegi sume jual cempedak mentah. Kena peram dulu 2-3 ari baru masak n boleh digoreng. Buat ape aku beli kalo macam tu, baik aku tunggu yang 5 biji kat umah tu masak aje kalau setakat nak tunggu peram-peram neh.


Tapi alhamdulillah, rezeki aku ade jugak nak makan cempedak semalam. Kedai last yang aku pegi tu, ade satuuuuuuuuuuuuuuuuuu jek buah cempedak yang dah masak. Fuh, nasib baik sungguh. Kalau tak mesti aku terbayang-bayang jek cik cem tu nanti.. Heh


Sampai jek umah, terus goreng. Tralalalala... indahnye dapat makan ape yang diinginkan. Punyelah khusuk dan bersungguh-sungguh aku makan, sampaikan gigi geraham aku pecah...!!!











mrs e

0 comments: