kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Friday, July 30, 2010

Its Friday.. Yeayyyyy ;)

|
Salam..


Hai darlings darlings sume.. Rasanya dah lama tak mengomel chomel kat sini.. Ghinduuuuuuu :))


Pasal hal semalam tu (entri semalam), lupakanlah.. Saya dah hokkayyy dah... Dah buleh gelak kuwat-kuwat HIHIHAHAHAHA dah.. Dah boleh tersenyum riang.. :D


Bese la kan, sometimes life ade naik turun.. Sama jugak dengan mood seseorang. Kejap ok, kejap moody jek. Biasanya kalau saya berperasaan macam tu, terapi yang paling baik adelah TIDUR. 'Switch Off' sebentar dengan alam sekeliling, dan bila bangun jek dari tidur, InsyaAllah saya ok. Terasa segar n seperti bangun dengan saya yang 'baru'. =))


Hari ni dah jumaat. Terasa cepat betul masa berlalu. Esok saya tak keje kalau ikut kalendar kampeni. Tapi tak bermakna saya berehat rehat jek kat umah esok. Sebab esok malam (malam ahad) umah saya nak wat kenduri arwah. Maka, kena la saya beraksi kat dapur tolong-tolong ape yang patut. Kalau nak harapkan saya yang jadi Master Chef, memang TAK lah kannnn.. HAHAHAHAHA


Gini lah kalau duduk di kampung-kampung, dekat-dekat nak puasa memang suasana nya meriah dengan kenduri. Sana-sini orang wat kenduri. Kadang-kadang tu siap berebut tarikh ngan orang kampung supaya tak bertindan-tindan kenduri satu malam.


Ini pun mak saya dah lama dah cop tarikh kat AJK masjid, siap dah tulis kat whiteboard lagi. Tapi bertindan jugak dengan 2 kenduri kat umah yang lain.. Jadi ade 3 kenduri satu malam kat kampung saya tu.. Phewwww.. Agaknye sume pun nak tunggu weekend nak tunggu anak-anak balik nak wat kenduri. Bayangkan, betapa banyaknye rezeki makanan melimpah ruah dekat-dekat nak pose ni.. Alhamdulillah..


Oh, bagi orang-orang jawa, biasanya kitorang wat NASI AMBANG. Korang tau ke tak? Alah, nasi yang letak dalam dulang pastu ade sayur goreng, mee goreng, serunding, ikan masin dan lauk ayam. Kalau nak lagi best, ade orang yang still letak sume nasi n lauk pauk ni atas daun pisang. Aroma daun pisang tu lagi menambahkan kesedapan time kita makan. Syahduuu jek.. Tapi tak ramai la yang wat camtu sekarang. Mungkin susah kut nak cari daun pisang ataupun diorang takde pokok pisang.. Eheh



*gambar lama*



Erm.. Oklah. Nanti kalau saya rajin, saya amik gambar sume lauk pauk nasi ambang tu satu persatu eh. Selamat berhujung minggu semua ^_^





P/s : sangat sopan kan menggunakan 'saya'? Ok tak kalau tukar perkataan 'aku' kepada 'saya'? (tapi aku ni ikut mood jugak, kejap suka pakai aku, kejap I, kejap saya..) Ihiks










mrs e

1 comments:

ArELeEz said...

aah la.. dah ujung2, baru perasan psl penukaran kata ganti nama tuh! ermm.. ok jer.. xde hal punye..!