kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Wednesday, July 14, 2010

Tak Menentu

|
Tak menentu betul perasaan aku malam tadi.. Bikin guwe saspen ajer.. Ok citer dia macam ni



Semalam, macam biasa aku balik keje dulu. Sekarang ni cukup time jek aku balik. Tak kuasa aku nak berlama-lama. Ntah macam kena simptom ape tah, abis jek waktu keje, mesti aku rasa pening kepala sakit kepala sume kalo stay lagi buat keje. Nampak nau pemalashhh nak buat keje lebih masa (ot).. Heeeee~ =)



Mr e memang selalu balik lambat, sebab dia incharge untuk kastemer Samsung, tu yang leceh sket. Sentiasa nak kena follow up status. N semalam, dia kena ke Samsung lak ngan membe keje yang lain. Ade la satu keta penuh diaorang pegi..



Aku sampai umah 6.20 camtu, mr e call cakap dia nak gerak. Aku pun cakap la hati-hati babai-babai sume.



Then, pukul 9.58 malam tuh dia call lagi. Cakap dah sampai kilang n nak balik kejap lagi. Aku pun cakap la hati-hati (sekali lagi.. eheh)



Perjalanan dari kilang ke umah aku amik masa dalam 20 minit. Paling lambat pun ½ jam. Aku bajet mestilah mr e sampai umah dalam kul 10.30 camtu. So aku pun tunggulah dia lam bilik sambil ngadap lappy. Aku tak berani nak tunggu kat dapo sorang-sorang sebab yang lain sume da tido. Ishhh.. boleh tahan penakut jugak aku ni rupanya..



Tunggu punya tunggu, aku dah tak tahan mengantuk daaa.. Aku tutup lappy n baring atas katil sambil tunggu mr e. Tau-tau aku dah terlelap dan bila tengok jam, dah dekat pukul sebelas. Terus seriauuuuuuuu jek hati aku sebab dah sepatutnya mr e sampai kenapa tak sampai lagi ni.. Iskk



ini worang sudah bikin guwe risauuuuuu



Aku try tipon, tak angkat. Tipon lagi, tak angkat. Tipon lagi, tak angkat jugak. Tipon lagi, pun tak angkat jugak. Wahhh.. kegusaran hati aku dah makin bertambah tahap maksima nih. Daripada aku mengantuk, terus tak mengantuk! Sape yang tak sayang somi weyyyyyy....



Mula la bermacam-macam yang masuk dalam fikiran aku. Tayar motor bocor ke? Sesuatu terjadi ke? Da le dia jadik rider jek sejak 2 menjak neh.. Ishhh, simpang malaikat 44..





Risau




Gusar




Gundah




Last-last kul 11.30 aku dengar bunyi motor masuk laman rumah.. Phewwwwwwwwwwww.. dia punya lega, takleh cakap ah. Lega dalam hati tu punyalah lega macam ko lepaskan sesuatu yang penuh sendat sarat sume dalam satu bekas sampai bekas tu kosong.. Betul-betul lega!!



Terus aku laju-laju p turun dapo n bukak pintu. Tengok jek muka dia, lagiiiiiiiiiiiiiii lah terasa macam kena siram air sejuk batu hati aku neh.. Nyaman jek.. HAHAHAHAHA



Terus aku tanya dia bertubi-tubi n bebel-bebel semua. Bukanlah nak bebel ape pun, tapi tanye kat dia pesal lambat n tak puas hati sebab dia buat aku risau sume *well, biasaklah pompuan.. harus bebel-bebel sket tapi hati ada sayang woooo..



Rupa-rupanya, mr e kuar memang lambat dari kilang sebab dia nak konvoi sekali ngan budak yang nak balik umah jugak. Hampeh jek tawww



Penat haku merisau-risau tahap gaban kesatria baja hitam tadi. Hiks :)





P/s : Sekarang ni aku pun tengah merisau jugak. Aku baru jek nak apply keje, tapi hati dah berdebar-debar tak bleh blah. Tibe-tibe risau tak menentu. Tahapehape jek kan?










mrs e

3 comments:

eis said...

huii..mmg risau klu suami balik lambat pastu call tak dapat2. risau jadi apa2 kan. nauzubillah. baru je 2 hari lepas jadi mcm tu sbb phone dia takleh detect call masuk. risauuu mak :)

puterikurekure said...

oh. tadi kat fb yang happy2 tu sebab dapat keje baru ke yang? haaa...cepat2 update apa berita gembira tu. hehe.

RaFFLeSiA MeRaH said...

wanita dgn risau ni mcm muzik dan irama...memang x boleh dipisahkan lagi...hukhuk....