kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Friday, August 20, 2010

9 Ramadhan, 2-3 Kueh Mueheheheh :)

|
Setelah beberapa hari tidak menghadirkan diri ke bazar ramadhan, akhirnya semalam aku pegi jugak. HAHA. Oh, ni kali pertama mr e g bazar setelah 9 hari berpuasa & kali ketiga bagi aku.


Memula ingat nak balik on time kul 5.10, tapi tak sempat lak aku nak siapkan keje aku. So OT la dalam ½ jam gitu. Dah lewat kalau nak g bazar ramadhan BG, kang sampai sana tinggal baki-baki jek kan, so terus jek ke bazar ramadhan tangkak. Pestaim aku g nih. Tahun ni takle meriah sangat. So-so ajek bazar kat situ.



Nak tengok ape yang kitorang beli? Banyak gak kuih muih aku beli. Ha ni menu berbuka semalam.



keladi hiris goreng.. sedap wokkk.. cubalah buat kalo tak caya.. homemade :)

keledek goreng.. sedap jugak.. tapi bila dah lama dia lembik sket. pun homemade jugak

soto. ni mr e beli.. sedapp.. memang terkenal pembuatnya ni kat tangkak.. kira paling sedap la kat area nih

agar-agar/lengkong. sangat hampeh tau. ade ke tawar semacam. lupa agaknye nak letak gula. dah le beli sampai RM 2. sib baik bulan pose. so, dimaafkan ;p

kuih kola kacang.. sedap :)

kuih buah melaka. pun sedap jugak. eheh

popia goreng. tak berapa nak 'kick'. yang tahun lepas aku beli sedap. tapi yang ni inti togeh dia pun da layu & kecut. sabo jela.  -_-"

ikan tongkol masak kicap. mak aku masak

kepala ikan tongkol masak pindang. mak aku masak jugak

kailan goreng ikan masin. punnn mak aku masak jugak. =))



Kelmarin takde sayur kan? Kira semalam ade sayur, ade peningkatan lah kannnn.. hehehehe. Sume makanan yang beli tu habis cuma soto tinggal sket, popia 2 ketul (ke tong sampah sebab tak shedap) dan juga agar-agar 2 hiris terbuang sebab takde rasa langsung.



Ohhh, korang janganlah marahkan aku publish kan gambar-gambar makanan ni sume. Aku bukan ape, cuma nak bagi korang idea kalau dah tak tau nak berbuka ape petang karang. So bolehlah tengok menu-menu yang ade, samada nak masak atau beli kat bazar jek nanti.. Ehhehe.



Macam aku, masuk ari ke 10 ari ni, dah tak tau dah nak berbuka menu ape. Ari-ari berbincang ngan suzi kat ym nak buka ape, buke ape.. Padahal bukan aku yg masak punnn HAHAHAHA :D













mrs e

10 comments:

puterikurekure said...

semalma kita berbuka ngan mee kari. terbaikkk!!!

:)

hari ni ingat nak buat sardin roll la. ;)

mrs e said...

puterikurekure;
wahhhh.. sedapp tu.. sardin roll pun sedap gak..

tapi naja sampai umah ngam-ngam jek dah dekat nak berbuka. tak sempat dah nak buat/masak ape-ape.

tengoklah wiken ni, kalau 'rajin' boleh masak.. ehehehe =)

Sz said...

muahaha...
popia tu buat sendirik gak puas ati ma...

mrs e said...

Sz;
tulah zi, tapi masalahnya aku malas lak nak membuat.. muahahahaha

Elyn said...

nasib baik harini dah raya.. so tak ler terliur sgt hihih

mrs e said...

elyn;
lunch ape nanti.. hehehehehe~ ;Pp

cik gObu said...

wahhh terseksa jiwa ragaku
harus lah weekend nie g carik ubi tue nk gorenggg

mrs e said...

cik gobu;
hak hak hak.. sabar, sabarrr.. dah separuh hari ni, ade lagi separuh hari nak sampai waktu berbuka

HARUSSSS p carik ubi k wiken ni! :D

YanDarwisy said...

Adoi mak aiiii...sedapnyer kuih-muih dia. Yan pun kalau x der kuih tak kick!

mrs e said...

yandarwisy;
hihihi, tulah, mesti nak ade kuih kan yan?

tapi kdg2 tu kalo x sempat, mmg xde kuih pun atas meja. ape yang ade jelah.. huhu