kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Friday, August 6, 2010

Meriah Nasi Ambang ^__^

|
Alhamdulillah.. rezeki :)) Kat umah aku boleh dikatakan tetiap malam meriah dengan nasi ambang. Lagi dekat-dekat nak pose ni, lagi ramai jiran-jiran buat kenduri. Umah aku dah lepas da sabtu ari tu.






Ini nasi ambang malam tadi. Dibungkus dengan sokabar beralaskan daun pisang.. Sedapppp.. Heheh. Ade sesape mengidam ke?




Oh, nasi ambang ni dapat dari kenduri khatam kumpulan orang pompuan. Diorang pakat-pakat kater jek nasi ambang ni. Upah kat orang, suh wat berapa-berapa bungkus.




Untuk sebungkus nasi ambang ni, harganya 5 hengget. Berbaloi-baloi sangat la aku rasa, sebab nasi dia dah la banyak, mi halus tu pun banyak, serunding banyak, sayur goreng lagi, ikan masin bulu ayam 2 ketul dan sebuku ayam masak apetah aku tatawu.




Mengah-mengah la aku makan sampai tak habis! Maklumla, perut ai kan kecik, sebab tu takleh masuk bebanyak. Muehehehehe ;D












mrs e

4 comments:

puterikurekure said...

naja! nasi ambeng ngan bandung soda adalah marvellous! waaaa!!! nakkkkk!!!!!!!!!!!!!

DYLA said...

sedap nasi ambeng!!!! nak gi beli jugak la ptg ni..

sz | m.s.s said...

oo kampung ko guna bihun ek ma..kat kg aku pki mee kuning...

mrs e said...

puterikurekure;
alaaaa... siannn.. meh dtg umah naja meh. naja masakkan khas untuk intan ;)


dyla;
memang masyukkkk makan nasi ambeng nih. hehhe :D


sz|m.s.s;
ikut-ikut orang yang masak gak zi.. kalau dia suka mihun, dia masak mihun. kalo umah aku memang guna mi kuning. tapi kadang-kadang ade jugak orang yang bubuh 2-2 sekali mihun ngan mi kuning tu.. :))