kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Thursday, October 14, 2010

Ada Apa Dengan Blog?

|
Aku berblog suke aje ikut mood. Suka-suka nak berblog, suka-suka tinggal blog bila mood bercerita aku merudum.



Asalnya, aku berblog sebab suka sangat baca aktiviti harian blogger-blogger senior dalam alam maya ni. Macam-macam cerita, macam-macam rasa. Cerita-cerita dioranglah yang membuatkan aku terpanggil untuk berblog juga. Macam jadikan sumber inspirasi untuk aku gitu.



Setiap orang berblog dengan cara dan cerita masing-masing. Ape yang berlaku pada diri sendiri dan sekeliling. Ada cerita pahit, masam, masin, ceria, gembira, suka, dan duka. Kadang-kadang yang kelat pun ada! :)



Sesetengah orang memang menjadikan blog sebagai wadah pengganti diari, tempat luahan hati yang tak mungkin dapat ditafsirkan oleh orang lain melainkan diri sendiri. Tempat untuk mengabadikan setiap momen sebagai kenangan di kemudian hari.



But, being me, tak semua yang berlaku pada diri aku mahupun disekelilingku dapat aku ceritakan di sini. Hanya cerita-cerita gembira jek yang boleh aku titipkan. Entah kenapa, semacam rasa tak selesa bila cerita-cerita air mata ataupun kecewa untuk aku kongsikan bersama (tapi ade la jugak yang not too seroius sadly [I think] that I've been sharing with uols, rite?) Therefore, I'll put it for myself as my secret. P & C lagik! HAHA



Tapi kan, walaupun aku macam tu, aku sukaaaa jek baca sume blog yang bercerita secara telus pahitmasinmasammanis kehidupan diorang, Aku memang betul-betul 'salute' dengan blogger yang sebegini sebab still boleh menaip di dalam gembira & duka.. Cayalah! Keep it up babe.



Till then..







mrs e

0 comments: