kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Friday, October 22, 2010

Pagi Yang Gelap

|
Memang bebetul gelap weh. Ini bukan dugaan, tapi kenyataannnn.. *ikut dialog citer P Ramlee.. Hihihi


Sebenarnya gelap tu bukan ape, sebab bila saya bangun pagi, satu rumah saya gelap; blackout! Dari malam tadi rasanya dah blackout nih, tapi tak pasti lak pukul berapa. Saya ade terjaga bila rasa macam semacam jek suasana bilik tu tapi tak tergerak pulak nak tengok jam. Yer, saya tak biasa tido dalam gelap, rasa sesak nafas, dan selalunya memang pasang lampu tido kakak saya kalo nak tido. Eh, kenapa pula lampu tido kakak saya? Sebab, saya cilok lampu tido kakak saya tu lepas lampu tido saya rosak.. Muehehehe. Nak beli ganti lampu tido saya yang rosak tu, sampai sekarang laaaaa tak berganti-ganti. jadinya, pinjam ajelah LOL


Ingatkan pagi tadi bila saya bangun dah tak blackout, tapi nampaknya takde tanda-tanda yang lampu akan terpasang.  Ishhh.. dah le saya tak iron baju lagi. Saya memang selalu iron baju pagi-pagi jek. Nak pakai baju ape ni?!!


Gamble jelah nak pakai T-shirt n jeans walaupun cam tak best sket la nak berseluar di pagi jumaat nih. Takkanlah nak pakai baju yang tak bergosok dan berkedut-kedut kannn.. Tak sanggup saya. Tapi kalau dah terdesak, selamba juga lah saya pakai.. :P


Tibe-tibe terpandang lak baju adik saya yang dah siap bergosok tapi dia tak jadi nak pakai. Pakai jelah dah masa-masa kecederaan ni. Tudung pun saya recycle yang semalam punya, tudung ariani tu. Tak taulah diorang kat tempat keje ni perasan ke tidak saya pakai tudung yang sama dua hari berturut-turut.. Kalau perasan please lah buat-buat tak nampak n buat-buat tak tau ajeee.. Ihiks


Terbayang pulak saya, kalaulah blackout tu jadi masa saya tengah sorang-sorang kat umah semalam masa tengah mandi ke, solat ke.. Iskkk.. Serammmm  Mau agaknye saya pitamsssssssssss 88x..  Hahahahaha





^_^
mrs e

1 comments:

YanDarwisy said...

X per..janji brand "Ariani" tuh...