kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Friday, January 28, 2011

Alhamdulillah. Sujud Syukur

|
Bismillahirrahmanirrahim...


Fasa pertama berjaya dilalui. Alhamdulillah kepada Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani.


Syukur


Kepada sesiapa yang masih bertekatekitekatekuk,



Ya, aku mengandung.



Berkat kesabaran, setelah 3 tahun++ usia perkahwinan, aku disahkan hamil. Allah sahaja yang tahu betapa gembiranya hati aku dan suami ketika itu. Alhamdulillah.. akhirnya doa kami dimakbulkan olehNya. Syukran jazilan.


Aku berharap aku diberikan kesihatan yang baik oleh Allah sehingga aku selamat melahirkan zuriat sulungku ini.


Pada rakan-rakan yang masih menunggu dan berharap, teuskan lah berdoa kepada Allah. Yakin dalam jiwa yang suatu hari nanti Allah akan memakbulkan doamu. Yakin dengan sebenar-benar yakin, bulat dengan tekad di dalam hati yang Allah pasti pasti pasti memakbulkan doamu. Tiada apa yang mustahil bagi Allah. Manusia hanya merancang, tapi Allah jua yang menentukan. Kun Fa Ya Kun


Kerana begitulah yang aku lakukan sepanjang usia perkahwinan kami. Walau ape jua kata-kata dan tohmahan yang dilemparkan sehingga satu tahap yang membuatkan aku rasa bersedih kerana perkataan yang kukira melampaui batas, aku tetap berpegang kepada Allah yang satu. Hanya Dia lah tempat ku mengadu dan mendengar segala permintaanku.


Aku berdoa ramai rakan-rakan aku di luar sana yang bakal menyusul selepas aku nanti. Amin





mrs e

19 comments:

Faizaharis2 said...

ALHAMDULLILAH... tahniahhhh yer... doakan faizah plak...

Elyn said...

alhamdulillah.... tahniah.

jaga diri baik2 ye!!

mamaairis said...

ya Allah...tahniah shima...gembiranye aku....tahniah sangat2..ko elakkan kerja berat2 awal nih k...pas tuh...enjoy la momen mengandung nih...senyum selalu..nanti anak pun kuat senyum....

eee..happy sangat....

DYLA said...

alhamdulilah, tahniah naja... mesti naja bahagia sgt skang. jaga diri baik2 tau... dyla pun hepi sgt dgr naja dah mengandung.

eis said...

alhamdulillah..tahniah.
dah agak dah :)
pls take care urself. elakkan stress.

¥ α Ŋ α Đ z µ £ said...

tahniah..
syukur alhamdulillah..

jaga diri tau..:))

RaFFLeSiA MeRaH said...

alhamdulillah...syukurrrr dan tahniah...doakan akak pulak menjangkit pasni yerr....

noorulaz said...

Salam Naja.. meremang baca entry naja.. try agak2 dr title.. alhamdulillah.. syukur sgt2..
semoga sentiasa tabah dan gembira selalu.. excited berpada2 ya.. jg diri baik2.. eh..eh.. saya pulak nak menitik air mata..

isya said...

alhamdulillah.. happy dgr ;) take care dear...

aniq kuniq said...

tahniah....dah lausah la bersedih2 lagi...yg pasti yg ditunggu sudah menjadi kenyataan.........berkat kesabaran dan doamu telah pun allah yg maha esa makbulkan......

cik gObu said...

alhamdulillah....

tahniah...

finally kan.....

jaga baik2 k

London Fashion Store said...

salam Naja.

I am really happy for u about the good news ;) Jaga diri elok2 ok..Nak kirim baju2 comel nanti bgtau la ye hehehe..

monstorious wife said...

Alhamdulillah... Tahniah. Semoga dipermudahkan segalanya.

nads said...

alhamdulillah..dah rezeki kan...
jaga diri baik2 yer dear;)

mummymer said...

congrats... enjoy this pregnancy... mase akak dulu.. lepas kawin dalam empat bulan dah sahkan mengandung.. cume sekarang ni, lepas anak akak 5 tahun, memang susah nak dapat anak lagi sorang... masing masing ade rezeki m asing2 kan..

take care of ur pregnancy yer..

anyway, kalau berminat nak tahu pasal set bersalin amway, boleh ke

http://emmira.blogspot.com/2011/03/set-bersalin-amway-tropical-herbs.html

thanks

sW33tdARLiNG said...

alhamdulillah... syukur!!!

jaga elok2 naja... jaga makan dan minum jugak..

Cheedah said...

sampai to this blog from others blog, anyway congrats, kalau boleh share ur experience, tq in advance :)

ArELeEz said...

ya allah..! t'kejut & xcited sgt leez baca entry nie! serius t'gamam! alhamdulillah.. penantian tu b'baloi2! leez pun tumpang happy. doakan leez plak, ye!

ArELeEz said...

r u ok? bila nak update citer pregnancy?