kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Friday, October 21, 2011

Itu Ini

|
Ada lebih kurang 2 minggu je lagi cuti UPL aku.. uhuk uhuk. Rasa memang dah tekad semangat dah nak jadi surirumah sepenuh masa untuk sementara waktu. Jaga anak, layan kerenah anak. Disamping tu, dapat aku temankan mak aku. Tak laaaa dia sorang-sorang kat umah.


Tapi bila teringatkan DUIT, rasa nak keje
Bila teringatkan keje, sayang pulak nak tinggal AISY.


Haiiiii
fenin, feninnnnn -_-"


Bukanlah berkira pun nak duk umah, lagipun tu pun keputusan aku sendiri setelah diperkenan oleh Big Boss En Handri. Tapi yer laaa.. dah biasa pegang duit sendiri, tetiap bulan ade wit masuk dalam akaun, bila nak menghadapi akan datang takde nak pegang wit sendiri tu yang macam pikir berpuloh-ploh kali dah. Heee~


Pandang muka anak, alahaiiii
Rasa kesian benau nak tinggalkan kat orang jaga. Korang pun sume tau kan, bertahun-tahun kahwin baru ni la dapat sorang. Tu yang rasa tak sanggup nak tinggal tu


Bila fikir kat 1 side, aku rasa keputusan aku ni betul. Maybe cukup stakat ni dulu kut aku keje kat situ. Dah 7++ tahun keje sana, da sampai masa untuk aku settle down. Nanti Aisy da besar sket (tu pun kalau dia belum ade adik, eh..), da bijak dan pandai itu ini, baru aku apply keje lain. At least yang dekat ngan umah lagi bagus. 10 minit da zassss ade kat umah. Oh indahnya kalau impian tu jadi kenyataan (dapat keje dekat² tu laaa)


But bila tengok at the other side, kesian pulak kat mr e keje sorang. Da biasa g keje sama-sama, tempat keje pun sama, department pun sama!, tu yang rasa pun alahaiiiiii.. Selalu tu lunch hour mesti kuar n makan sama-sama, berdeting-detingan berdua.. Ohhh, i miss that moment.


Sampai sekarang aku 50-50.


Kalau korang kat tempat aku, ape pilihan yang korang buat? Bagi la pendapat.. 
Plisssssss =P *kelip-kelip mata*









mrs e

2 comments:

leyhar said...

erm...semoga akak dapat keputusan yang terbaik...

ArELeEz said...

ibu b'kerjaya kot.. sbg p'sediaan kecemasan/sebarang kemungkinan. bkn mintak yg xelok tp, just think for the bads 1st. +, utk masa depan anak jugak kot..