kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari.. kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..
puas kita menangis mencari matahari rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita....
pelangi yang indah..
Saturday, January 28, 2012

Srottt Srettt

|
I got a flu now -..-'
Ok, takdelah teruk sangat, tapi cukup membuatkan aku rasa tak selesa. Kejap kejap idung belah kanan tersumbat, kejap lagi kang idung belah kiri pulak :3 Pastu belom tambah pakej bersin bersin dan idung gatal lagi. Gonyoh hidung macam nak tanggal >_<


Pastu tadi g keje duduk pulak tumpang pc member yang cuti ari ni. Tempat duduk dia tu betul betul bawah aircond. Fuuhhh.. macam duduk dalam peti sejuk dahhh.. Sekali tengok remote, 16 celcius. Patut la aku tahap beku. Sape la yang kulit biawak neh LOL


Dan dan tu jugak badan rasa seram sejuk lenguh lenguh macam nak demam


Kalau aku yang demam, aku tak kesah. At least aku tau la camne nak handle diri aku. Yang aku risaukan ni Aisy. Sebenarnya dari ari tu dia macam da tak berapa sihat, dapat batuk n flu ni. Dia yang selsema n batuk dulu daripada aku. Mula mula tu macam sket-sket aje. Ni macam da bertambah teruk dari ari tu pulak. Terjangkit ramai ramai masa Yaya tunang ari tu la gak nya. Ramai ramai orang, sape pembawa virus pun kita tak tau. Lagipun, antibodi budak kan lemah n tak berapa kuat sangat lagi. Tu yang senang terjangkit. Aku ni terjangkit dari Aisy la gaknye.. Hehhe


Pastu mama dia ni pulak terlebih bijak. Ingatkan nak beli ubat batuk n selsema dari farmasi aje. Rupanya tak boleh yeeeerr.. Now baru tau :D Untuk budak below setahun, kalau batuk, selsema atau demam, mesti bawak g klinik kalau nak ubat.. Ooooo gitu O___o


So esok la jawabnya baru bawak klinik. Sebab klinik Jelita tutup ari ni. Huhu


Tadi kul 9.30 Aisy merengek rengek bila diletak bergolek golek atas tilam. Aku suspect dia mengantok. Amik dia masukkan buai n dodoikan. Tengah tengah dodoikan zikir, aku yang selsema ni terbersin bersin. Kemain mengekek lagi dia ketawa ingatkan aku wat lawak agaknya.. -.-" Puas enjut taknak tido, aku keluarkan je dari buaian n tinggal g dapur masak air nak buat air panas untuk babah n atuknya.


Dalam pada aku sibuk sibuk kat dapur tu, babah dia la yang take over dukung dukung dia. Aku siap je wat air, sekali tengok dah tertidur rupanya.. Laaaaa, ngantuk benau gamaknya, padahal tadi kat dalam buai beria taknak tido. Memang mintak manja babah dia nak didukung dukung la tu.. Diapers pun tak sempat tuko lagi...


Sib baik tadi ni dia ade terjaga nak menyusu, terus tukarkan diapers dulu. Selalunya aku memang dah tukarkan diapers dia siap siap before tido sebab taknak kacau dia time tido.. Kesian pulak rasanya nak kejut kejut gitu kan.. Lau tak kejut, kang terperanjat pulak kalo tiba-tiba rasa sejuk aje bila aku lap wet tissue :P


Eh, banyak lak celoteh malam ni. Dah lah, nak g blogwalking, fb-ing, n twitter-ing jap. Kbye...



Nite, nite :-*





mrs e

0 comments: